Väderproblem ger störningar i postdistribution

Väderproblem ger störningar i postdistribution

(Bildkälla)

Gårdagens snökaos resulterade i förseningar och inställda tunnelbanor, tåg och flyg. På grund av det kraftiga snöovädret var det även förseningar i postdistributionen och på många håll kunde brevbärare inte dela ut posten.

Förseningar i trafiken tycks vara svåra att undvika när det är snökaos. Att däremot hela postdistributionen ska behöva påverkas tycker inte vi är hållbart. Vi är på god väg att skapa en digital post och vill därmed ge dig möjligheten att ta emot och hantera din post vart du än befinner dig, direkt i mobilen. Det innebär att du kommer kunna göra något vettigt av tiden när du exempelvis sitter fast på tåget på grund av snökaos - läsa din post och betala räkningarna till exempel.