Nyhetsbrev #13

Nyhetsbrev #13

Fortsatt momentum

Antalet företag och myndigheter som ansluter sig till Kivra fortsätter växa snabbt och vi är väldigt glada över den medvind vi har nu.

Den senaste tiden har vi inlett många nya samarbeten som vi är stolta och glada över. Vi välkomnar Bluegarden och Kontek som nya samarbetspartners och nya avsändare som uppmärksammats är bl a ICA Banken, ICA Försäkring, Lindorff, OKQ8, E.ON och Göteborg Energi (fler avsändare återfinns här). Dessutom har flera andra avsändare anslutit sig för att skicka HR-dokument via Kivra.

cqr5nntde23qocbsigyy.jpg

"Om ett halvår ska vi vara lika självklara som e-faktura"

Vi har dessutom ett oerhört stöd från våra ägare och nyligen stängde vi en emission på 50mkr vilket innebär att vi kan fortsätta gasa och dra nytta av det momentum vi har. Nyheten om emissionen plockades upp av såväl Breakit som DI Digital, Breakit intervjuade även vår VD Stefan Krook som gav en lägesrapport om den digitala postmarknaden.

Läs artikeln: Kivra-chefen: Om ett halvår ska vi vara lika självklara som e-faktura

Kivra växer

Vår snabba framfart ger ringar på vattnet även internt. Den senaste tiden har vi rekryterat Sara, Greta, och Linda (kundtjänst), Stina (UX-designer), Karolina (kundtjänst och sälj), Per (sälj- och affärsutveckling), Johan (DevOps), Annika (ekonomi), Samir (frontend) och Mattias (backend). Vi är väldigt glada över att ha lyckats rekrytera dessa stjärnor. Ni är varmt välkomna!

Mobilt BankID växer som identifiering

Andelen som använder Mobilt BankID växer stadigt. I dagsläget registrerar sig de flesta med Mobilt BankID på Kivra och ca 90% använder Mobilt BankID när de ska logga in på tjänsten. För att ytterligare öka säkerheten för vår våra användare kommer vi inom kort påbörja en utfasning av inloggning med e-post och lösenord.

Användandet av Mobilt BankID för att ta emot och hantera sin post digitalt uppmärksammades nyligen i BankID:s nyhetsbrev, där vår Produktchef Carl-Mikael Westman blev intervjuad. Läs nyhetsbrevet här.

bankid_high_rgb.png

Ny film om Kivra

Vi har även producerat en ny film, den beskriver Kivra för privatpersoner och visas i utvalda medier under våren.