Nyhetsbrev #15

Nyhetsbrev #15

Kivra samlar beslutsfattare på toppseminarium om digitalisering

Den 17/10 deltog beslutsfattare från de allra flesta stora B2C-företag i Sverige på ett evenemang med tema digitalisering arrangerat av Kivra. Scenen intogs av vad pressen i efterhand beskrev som “gräddan ur det svenska näringslivet”. Talarnas konsensus var att inget företag, stort som litet, kan vara en egen ö idag - utan det krävs samarbeten och öppenhet för att lyckas med en effektiv och hållbar digitalisering.

På plats fick man bland annat höra Jens Henriksson (CEO Folksam) annonsera att man “kör fullt ut med Kivra” samt förstå hur Hélène Barnekow (CEO Telia Sverige) har förflyttat Telia från ett kunddrivet till ett kundbesatt bolag. Karl-Johan Persson (CEO H&M) och Marcus Wallenberg (b la Ordförande FAM och SEB) kom båda med intressanta reflektioner om digitalisering generellt samt varför de är storägare i Kivra.

Vi vill passa på att tacka alla som medverkade och gjorde evenemanget så lyckat. Dagarna efter haglade frågor om när vi gör någonting liknande igen och med all positiv energi ser vi fram emot att etablera ett återkommande forum för digitalisering.

toppseminarium.png

Över hälften av Sveriges stora avsändare är redan anslutna till Kivra

Bara under 2016 har Kivra gått från att ca 25% av alla stora avsändare finns i Kivra till över hälften. Kivra är överväldigade av den raska takten i vilken marknaden för kundkommunikation och utskick absorberar Kivras tjänst och gör det till ett absolut vardagsfenomen. Detta var en av annonseringar från evenemanget 17/10 framfört av Anna Björnberg, Affärsutvecklare på Kivra. adoption curve .001.png

Fler filmer från kvällen!

Under kvällen talade alltså bl a Marcus Wallenberg (bl a Ordförande FAM och SEB), Jens Henriksson (CEO Folksam), Anna Björnberg (Affärsutvecklare Kivra), Karl-Johan Persson (CEO H&M), Fredrik Bergström (CEO Länsförsäkringar Stockholm), Casten Almqvist (CEO TV4-Gruppen), Kristian Elvefors (CEO Volvo Cars Sverige) och Hélène Barnekow (CEO Telia Sverige). Nedan följer ett par utvalda filmer (alla filmer finns att se på  Kivras Youtube-kanal).

Läs artiklarna som Di Digital och Breakit skrev om evenemanget här