​Åhléns digitaliserar kvitton med Kivra

​Åhléns digitaliserar kvitton med Kivra

Detaljhandelsföretaget Åhléns inleder ett samarbete med Kivra och gör det möjligt för sina 2,3 miljoner klubbmedlemmar att ta emot kvitton digitalt. Syftet är att skapa en ännu bättre kundupplevelse och minska miljöpåverkan.

– Genom att erbjuda digitala kvitton förenklar vi köpupplevelsen för våra kunder som i Kivras lösning på ett enkelt sätt får tillgång till sina kvitton på ett och samma ställe. Papperskvitton är dessutom en miljöbov och vi är glada att kunna erbjuda digitala kvitton då det är viktigt för oss på Åhléns att göra det vi kan för både människor och miljö, säger Cecilia Mortimer Meurling marknads- och försäljningschef på Åhléns.

Nästan 3,5 miljoner svenskar använder Kivra för att få sin post digitalt. Och snart även kvitton. Åhléns är tillsammans med ICA och Jula de första handlarna i Sverige att erbjuda Kivras kvittotjänst till sina kunder. Lansering planeras under våren 2020. Som medlem hos Åhléns legitimerar du dig vid köptillfället. Medlemmar som har aktiverat kvittotjänsten hos Kivra kommer automatiskt att få sitt kvitto digitalt.

I Sverige skrivs det ut 4 miljarder papperskvitton varje år. Det motsvarar 50 000 träd. Kvitton i Kivra är enklare för såväl konsumenter som handlare. Och är dessutom bra för miljön.

– 2020 är året då vi börjar ställa om från papperskvitton till digitala kvitton. Det känns väldigt kul att få inleda året med att berätta om vårt samarbete med Åhléns. Vi ser fram emot att tillsammans göra det enklare för konsumenter och bättre för miljön genom att digitalisera kvitton, säger Anna Bäck VD Kivra.

Vill ert företag också förmedla kvitton digitalt via Kivra? Kontakta Alexandra Karnig, affärsområdeschef kvitton, på alexandra.karnig@kivra.com eller besök kivra.se

Om Åhléns

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 57 varuhus i Sverige och e-handel via åhléns.se. Varuhuset Åhléns är en marknadsplats som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,8 miljarder och 3 000 skickliga medarbetare möter 80 miljoner kunder varje år. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB. Åhléns Outlet, Beauty Bargain och Designtorget är dotterbolag. www.ahlens.se

Skicka post via Kivra