Bluegarden inleder samarbete med Kivra

Bluegarden inleder samarbete med Kivra

Antalet arbetsgivare som skickar lönespecar och andra HR-relaterade dokument via Kivra växer snabbt. Bluegarden, som är en ledande leverantör av lönesystem och HR-lösningar till stora företag och organisationer, inleder nu ett samarbete med Kivra som innebär att ännu fler kommer att kunna få sina lönespecar på ett säkert och smidigt sätt digitalt.

Drygt 550 företag och myndigheter skickar idag sin post via Kivra. Antalet avsändare växer väldigt snabbt, mycket tack vare flera av Kivras strategiska samarbetspartners. Bluegarden är en av av dessa samarbetspartners som nu kommer kunna erbjuda alla sina kunder möjligheten att skicka lönespecar och andra HR-relaterade dokument digitalt.

- Våra hjärtan slår för kvalitet och miljö, därför är vi väldigt glada över samarbetet med Kivra. Samarbetet innebär att vi kan vi effektivisera våra kunders HR- och löneprocesser genom att erbjuda dem möjligheten att skicka bl a lönespecar på ett säkert och klimatsmart sätt digitalt, säger Roger Karlsson, Marknadschef på Bluegarden.

- Det är otroligt glädjande att vi nu har ett partnersamarbete med Bluegarden. Redan idag skickar hundratals arbetsgivare lönespecar via Kivra och nu kommer ännu fler kunna ta del av sina HR-dokument var de än befinner sig, säger Stefan Krook, VD Kivra.

För mer information, kontakta gärna:
Roger Karlsson, Marknadschef Bluegarden, 0768 30 40 25, roger.karlsson@bluegarden.se
Stefan Krook, VD Kivra, 070 111 12 13, stefan.krook@kivra.com

Om Bluegarden

I en värld där alla som arbetar förväntas göra mer, ska vi se till det i alla fall blir enklare. Bluegarden har utvecklat lönesystem och HR-lösningar i över 30 år. Våra lösningar säkerställer 25 miljoner löneutbetalningar per år. Det får inte bli fel och det ska vara enkelt. Läs mer på www.bluegarden.se

DoGood-logo-2014-transparent (4) (1).png

Kivra är Sveriges digitala brevlåda, ca 10% av befolkningen använder redan tjänsten och antalet avsändare växer nu snabbt. Namnet Kivra är ett anagram på arkiv (kastar du om bokstäverna i Kivra kan du bilda ordet arkiv), i takt med att fler företag och myndigheter ansluter sig kommer du automatiskt att kunna ta emot, hantera och arkivera mer och mer av din post i Kivra.

Kivra ägs av 41an Invest (Karl-Johan Persson och Stefan Krook), FAM (Wallenbergstiftelserna), styrelse och personal.

Kivra för privatpersoner:

Kivra för företag: