Caspeco möjliggör digitala restaurangkvitton i Kivra

Caspeco möjliggör digitala restaurangkvitton i Kivra

Snart kan hotell- och restaurangkunder få digitala kvitton i Kivra. Caspeco först i sin bransch att integrera kassasystem med Kivra.

Trots att Kivras kvittotjänst bara är årsgammal har en imponerande uppställning butikskedjor och återförsäljare redan anslutit sig. De flesta av dem återfinns i detalj- respektive dagligvaruhandeln.

Att handlarnas kassasystem är integrerade med Kivra är en förutsättning för att digitala kvitton i Kivra ska fungera. Butikskedjorna Stadium och Indiska står i begrepp att erbjuda kvitton i Kivra via Centric respektive Sitoo. Sedan tidigare har bland andra Extenda, Microsoft, ClearOn och Heads integrerat sina system med Kivra.

Nu bryter Kvitton i Kivra ny mark tack vare Caspeco. Caspeco är en av landets ledande leverantörer av affärssystem för besöksnäringen. Lösningarna täcker hela kedjan från bokning och betalning till kraftfulla analysverktyg.

När Caspecos kassasystem nu integreras med Kivra öppnar det upp för att digitalisera kvitton hos Caspecos välkända kunder. Flera populära restauranger, caféer, hotell och arenor kommer kunna erbjuda sina kunder en pappersfri köpupplevelse.

»Vi har med stort intresse följt omställningen till digitala kvitton som Kivra initierat. Nu, när vi kan skönja en ljusning på den otroligt utmanande period som besöksnäringen gått igenom, så känns det helt rätt att integrera Kivra med vårt kassasystem. Det ger våra kunder möjlighet att positionera sig som framsynta och stämmer väl överens med Caspecos varumärkeslöfte – att förbättra våra kunders verksamhet och leda utvecklingen av nya lösningar«, säger Mattias Selin, produktchef, Caspeco.

Skicka post via Kivra
Gör som majoriteten av Sveriges största B2C-företag. Kom igång med digitala utskick via Kivra. Läs mer

Hälften av alla vuxna i Sverige använder Kivra för att få post och kvitton digitalt. Tjänsten växer snabbt. Både med nya användare och anslutna företag, myndigheter och butiker. Kivra ägs av 41an Invest (Karl-Johan Persson och Stefan Krook), FAM (Wallenbergstiftelserna), styrelse och personal. Läs mer på kivra.se