Cervera ansluter till Kivras digitala kvittotjänst

Cervera ansluter till Kivras digitala kvittotjänst

Kvitton i Kivra har fått ett välsmakande nytillskott. Nu ansluter branschledande Cervera i omställningen till en mer hållbar kvittohantering.

Kvitton i Kivra fortsätter växa, intresset från både konsumenter och handlare är fortsatt högt. Miljontals kvitton har redan digitaliserats istället för att skrivas ut på papper och kvittoutställarna återfinns i många olika branscher – från livsmedel till hemelektronik, byggvaruhus och mode. Nu ansluter landets största butikskedja för matlagning, servering och inredningsdetaljer, Cervera.

Cerveras fysiska butiker kan man besöka i hela landet. Där ges inspiration och expertråd med stöd av Cerveras breda sortiment av kvalitetsprodukter. Utöver de drygt 74 fysiska butikerna har Cervera en stark digital närvaro och en väletablerad näthandel. Cerveras digitala framsynthet har också varit tydlig under pandemin med innovativa lösningar för att minska trängseln, däribland möjlighet att på förhand reservera och hämta produkter, till och med utanför butik, om så önskas.

– På kort sikt och inför stundande julhandel är det naturligtvis bra med en kontaktyta mindre när man handlar i våra fysiska butiker. Men att vi valt Kvitton i Kivra är såklart mer långsiktigt än så. Vi söker ständigt efter lösningar som förbättrar kundupplevelsen, som är miljömässigt och ekonomisk hållbara, och Kivras kvittotjänst uppfyller alla de kriterierna, säger Andrew Golrang som är Head of Development and Operation på Cervera.

– Att Cervera är med på tåget bevisar återigen att omställningen till en digital, hållbar infrastruktur är branschöverskridande, att det är relevant för alla. Det är såklart väldigt glädjande att Cervera är med, att ha den ledande aktören inom sitt område vid vår sida när vi tillsammans fortsätter resan framåt, säger Lena Sundquist, VD Kivra Sverige.

Skicka post via Kivra
Gör som majoriteten av Sveriges största B2C-företag. Kom igång med digitala utskick via Kivra. Läs mer

Var tredje svensk använder Kivra för att få post och kvitton digitalt. Tjänsten växer snabbt. Både med nya användare och anslutna företag, myndigheter och butiker. Kivra ägs av 41an Invest (Karl-Johan Persson och Stefan Krook), FAM (Wallenbergstiftelserna), styrelse och personal. Läs mer på kivra.se