Coop inleder samarbete med Kivra

Coop inleder samarbete med Kivra

Över 10 000 Coop-anställda kan nu att få sin lönespecifikation digitalt när Coop inleder samarbete med Kivra.

Över 1000 företag och myndigheter skickar idag post till över 1,5 miljoner användare i Kivra. Många av avsändarna är arbetsgivare som skickar lönespecifikationer via tjänsten. Coop är den senaste i raden av bolag som väljer att ställa om till en mer säker och hållbar kanal för att distribuera lönespecifikationer. Först ut blir 15 bolag inom KF-koncernen som nu kommer skicka lönespecifikationer till sina anställda digitalt via Kivra.

- Kivra tillhandahåller en säker och hållbar tjänst som tillgodoser de behov vi har vad gäller distribution av lönespecar. Vi ser fram emot att majoriteten av alla Coop-anställda nu kommer att kunna få sin lönespec digitalt säger Karin Bartholf, HR-direktör på Coop.

Flera hundra arbetsgivare skickar idag lönespecifikationer digitalt via Kivra. Kivra har idag lösningar med de flesta av de ledande lönesystemen i Sverige vilket innebär att det är enkelt för arbetsgivare att komma igång. Coop kommer igång med Kivra på ett enkelt sätt tack vare lönesystemsleverantören Bluegardens direktintegration med Kivra.

- Vi är väldigt stolta över samarbetet! Coop är ett välkänt varumärke och en stor arbetsgivare vilket innebär att vi kommer kunna digitalisera väldigt många brev tillsammans säger Stefan Krook, VD Kivra.

Skicka post via Kivra
Gör som majoriteten av Sveriges största B2C-företag och kom igång med digitala utskick via Kivra. Fyll i dina kontaktuppgifter här så återkommer vi till dig! Du får direkt ett mailsvar med telefonnummer till våra områdesansvariga.

Om Kivra
Kivra är en tjänst för privatpersoner och företag som vill ta emot sin viktiga post i en säker digital brevlåda. Över 1,5 miljoner personer i Sverige använder redan Kivra och antalet företag och myndigheter som ställer om till digital post växer nu snabbt. Namnet Kivra är ett anagram på arkiv (kastar du om bokstäverna i Kivra kan du bilda ordet arkiv), i takt med att fler avsändare ansluter sig kommer du automatiskt att kunna ta emot, hantera och arkivera mer och mer av din post i Kivra.

Kivra ägs av 41an Invest (Karl-Johan Persson och Stefan Krook), FAM (Wallenbergstiftelserna), styrelse och personal.

KIVRA-ny-gron-tag1 (3).png