Den mobila Posten-utmanaren Kivra lanserar app och responsiv webbtjänst som gör det möjligt att börja ta emot, hantera och arkivera post direkt i mobilen.

En undersökning av TNS Sifo, på uppdrag av Posten, visar att 84% av svenskarna själva vill kunna välja på vilket sätt de ska få post från företag, organisationer och myndigheter. Med ett snabbt växande antal smartphone-användare lanserar nu Kivra en app och responsiv webbtjänst som gör det möjligt att börja ta emot, hantera och arkivera post som man vanligtvis får i brevlådan, direkt i mobilen.

- Kivra är den ledande aktören på marknaden och först i Sverige med att lansera en mobil app. Vi tänker “mobile first” och är övertygade om att mobilen är framtidens brevlåda. Därför är det helt naturligt att första versionen av Kivra både finns som app och att vi även använder den senaste webbstandarden som anpassar sig responsivt efter den enhet man besöker hemsidan ifrån. Det innebär att hemsidan gör det bästa av den skärmytan den får, oavsett om det är en dator, surfplatta eller mobil säger Ludvig Linge, ansvarig för UX på Kivra.

- Vi har ett dedikerat och talangfullt team på plats som har jobbat stenhårt för att få detta att hända. Ludvig är en av grundarna bakom det svenska succéföretaget TAT som blev världsledande på användargränssnitt för mobiltelefoner och vars mjukvara nu har installerats i mer än 500 miljoner mobiltelefoner. Med hans kompetens och erfarenhet kring gränssnittsdesign är han en ovärdelig tillgång för att utveckla Kivras tjänst, säger Stefan Krook, VD för Kivra.

→ Skapa ditt Kivra-konto på www.kivra.com eller med Kivra-appen!

För mer information, vänligen kontakta:
Stefan Krook, VD för Kivra.
stefan.krook@kivra.com

Ludvig Linge, ansvarig för UX på Kivra.
ludvig.linge@kivra.com