Digitalisera avtalsprocesser med Kivras signeringstjänst

Digitalisera avtalsprocesser med Kivras signeringstjänst

Nu kan företag digitalisera avtalsprocesser via Kivra. Avtalen skickas digitalt och signeras av kunden med Mobilt BankID vilket innebär att alla kan spara tid och resurser.

Antalet företag och myndigheter som ställer om till digital post via Kivra växer snabbt. Det ökade intresset för att kunna digitalisera HR-processer innebär att Kivra breddar sitt erbjudande och nu erbjuder företag att digitalisera och därmed förenkla hanteringen av allt från lönespecifikationer och kontrollbesked till anställningsavtal.

Kivra samarbetar med många av Sveriges ledande lönesystem, bl a Bluegarden, Flex Applications, HRM Software, Kontek Lön och Visma Enterprise (Agda PS). Dessa strategiska samarbeten utökas nu då tusentals företag ges möjligheten att digitalisera sina HR-processer via Kivra.

- Nyligen lanserade vi en signeringstjänst där användare själva kan ladda upp och signera avtal med Mobilt BankID. Nu har vi paketerat ett produkterbjudande som innebär att företag kan digitalisera och därmed automatisera distribution av avtal till kunder och anställda samtidigt som de i sin tur snabbt och smidigt kan signera avtalen med Mobilt BankID, säger Stefan Krook, VD på Kivra.

- Idag skickar över 170 arbetsgivare HR-dokument via Kivra och den siffran förväntas växa snabbt då vi har väldigt bra samarbeten med våra partners och dessutom har fler spännande samarbeten på gång, säger Stefan Krook, VD på Kivra.

Signeringstjänsten fungerar för de allra flesta typer av avtal och dokument där en signering behövs. Det kan exempelvis handla om anställningsavtal, arbetsgivarintyg och lönerevisioner. Det finns många fördelar med att signera dokument i Kivra, t.ex får alla parter tillgång till dokumentet direkt, signatörens identitet säkerställs med Mobilt BankID och du får detaljerad information om signaturerna (tidsstämpel, ip-adress mm). Det betyder att en digital underskrift är minst lika giltig som en underskrift i bläck.

För mer information, kontakta gärna:
Henrik Höglin, Kommunikationschef Kivra, henrik.hoglin@kivra.com

Kivra är en tjänst för säker digital post från företag och myndigheter. Hundratusentals personer i Sverige använder Kivra och antalet företag och myndigheter som ställer om till digital post växer nu snabbt. Namnet Kivra är ett anagram på arkiv (kastar du om bokstäverna i Kivra kan du bilda ordet arkiv), i takt med att fler avsändare ansluter sig kommer du automatiskt att kunna ta emot, hantera och arkivera mer och mer av din post i Kivra.

Kivra ägs av 41an Invest (Karl-Johan Persson och Stefan Krook), FAM (Wallenbergstiftelserna), styrelse och personal.

Kivra för privatpersoner:

Kivra för företag: