Fler bolag väljer digital post - Kivra välkomnar Roslagsvatten

Fler bolag väljer digital post - Kivra välkomnar Roslagsvatten

Roslagsvatten ansluter sig till Kivra för att erbjuda såväl privat- och företagskunder möjligheten att få fakturor och kort för vattenmätarställning digitalt, istället för hem i brevlådan.

Kivra är Sveriges främsta operatör av säkra digitala brevlådor för viktig kundkommunikation. Nära 1000 företag och myndigheter skickar idag sin post digitalt till över en miljon användare. Roslagsvatten ansluter sig till den digitala brevlådan Kivra via Strålfors, vilket innebär att de på ett enkelt sätt kan ställa om från papperspost till säker och hållbar digital post.

- Med Kivra får vi en helhetslösning för kommunikation mot såväl våra privat- och företagskunder. Vi ser fram emot att minska pappersutskicken och nu kunna erbjuda våra kunder en säker och hållbar kommunikationskanal, säger Kerstin Wärn, IT- och kundservicechef Roslagsvatten.

- Vi är väldigt glada över att Roslagsvatten valt att samarbeta med Kivra då de har en tydlig ambition att minska klimatpåverkan och förenkla administrationen för deras kunder, säger Stefan Krook, VD Kivra.

För mer information, kontakta gärna:
Kerstin Wärn, IT- och Kundservicechef Roslagsvatten, kerstin.warn@roslagsvatten.se, 08 540 835 15

Om Roslagsvatten
Roslagsvatten bildades 1989 som det allra första kommunägda VA-bolaget. 1994 tillkom VA­-verksam­heten i Vaxholm när Vaxholms stad köpte en andel av bolaget från Österåkers kommun.Då skapades den banbrytande Roslagsvattenmodellen med Roslagsvatten som moderbolag med kommunala dotterbolag. Sedan starten har omsättningen vuxit med i genomsnitt ca 10 procent per år. I dag är vi ca 100 anställda. I Vaxholm och Österåker har Roslagsvatten även uppdraget att hämta avfall från ca 20 000 abonnenter. Utöver planering, projektering och drift i ägarkommunerna, sköter Roslagsvatten också kundservice, avläsning av vattenförbrukning samt debitering av VA-avgifter i Täby och Danderyd. Vi siktar långsiktigt, med hållbarhet och ödmjukhet inför kretsloppet. Läs mer på www.roslagsvatten.se

Skicka post via Kivra
Gör som majoriteten av Sveriges största B2C-företag och kom igång med digitala utskick via Kivra. Fyll i dina kontaktuppgifter här så återkommer vi till dig! Du får direkt ett mailsvar med telefonnummer till våra områdesansvariga.

Kivra är en tjänst för privatpersoner och företag som vill ta emot sin viktiga post i en säker digital brevlåda. Över en miljon personer i Sverige använder redan Kivra och antalet företag och myndigheter som ställer om till digital post växer nu snabbt. Namnet Kivra är ett anagram på arkiv (kastar du om bokstäverna i Kivra kan du bilda ordet arkiv), i takt med att fler avsändare ansluter sig kommer du automatiskt att kunna ta emot, hantera och arkivera mer och mer av din post i Kivra.

Kivra ägs av 41an Invest (Karl-Johan Persson och Stefan Krook), FAM (Wallenbergstiftelserna), styrelse och personal.

KIVRA-ny-gron-tag1 (3).png