Kivra inleder samarbete med Göteborg Energi

Kivra inleder samarbete med Göteborg Energi

Antalet företag och myndigheter som ställer om till digital post via Kivra växer nu snabbt. Tack vare den lösning som Postnord Strålfors har utvecklat kan Göteborg Energi nu erbjuda sina kunder möjligheten att ta emot fakturor och annan post digitalt.

Kivra är en tjänst kopplad till personnumret där du kan ta emot och hantera post från företag och myndigheter digitalt. Hundratusentals personer i Sverige använder redan tjänsten och drygt 600 avsändare skickar idag post via Kivra.

Kivra inleder inleder nu ett samarbete med Göteborg Energi som innebär att kunder som använder tjänsten automatiskt kommer att börja få fakturor och annan post digitalt.

- Att hushålla med resurser är en viktig grundsten i vår verksamhet, därför är en omställning till digital kundkommunikation prioriterad för oss. Med Kivra ökar vi våra kunders möjligheter att välja hur de vill ta emot och hantera sin post. Samtidigt bidrar vi till ett mer hållbart samhälle och blir ett mer digitalt företag, säger Anna Honnér, Marknads- och Försäljningsdirektör på Göteborg Energi.

- Göteborg Energi är ett av Sveriges största energibolag och vi är väldigt stolta och glada över att de valt oss som partner för sin digitalisering, säger Stefan Krook, VD Kivra.

- Göteborg Energi har strävat efter att kommunicera med sina kunder i den kanal de helst vill få sin kommunikation vilket Postnord Strålfors hjälper dem med. Göteborgs Energi driver den digitala förflyttningen och stärker sitt erbjudande mot slutkund genom att nu också erbjuda Kivra. Att vara med i den förändringen tycker vi är positivt, säger Henrik Kihlberg, Försäljningschef Postnord Strålfors.

För mer information, kontakta gärna:
Cecilia Erdalen, Pressansvarig Göteborg Energi, cecilia.erdalen@goteborgenergi.se, 070 466 04 28

Om Göteborg Energi
Göteborg Energi är Västsveriges ledande energiföretag som erbjuder elnät, fjärrvärme, gas, kyla, energitjänster, förnybar energi och data- och telekommunikation. Visionen om ett hållbart Göteborgssamhälle genomsyrar hela Göteborg Energis verksamhet. Att hushålla med resurser och skapa ett uthålligt energisystem i regionen är viktiga grundstenar för verksamheten. Läs mer på www.goteborgenergi.se

Kivra är en tjänst för säker digital post från företag och myndigheter. Hundratusentals personer i Sverige använder Kivra och antalet företag och myndigheter som ställer om till digital post växer nu snabbt. Namnet  Kivra är ett anagram på arkiv (kastar du om bokstäverna i Kivra kan du bilda ordet arkiv), i takt med att fler avsändare ansluter sig kommer du automatiskt att kunna ta emot, hantera och arkivera mer och mer av din post i Kivra.

Kivra ägs av 41an Invest (Karl-Johan Persson och Stefan Krook), FAM (Wallenbergstiftelserna), styrelse och personal.

Kivra för privatpersoner:

Kivra för företag: