Kivra inleder samarbete med ICA Banken och ICA Försäkring för ökad digitalisering

Kivra inleder ett samarbete med ICA Banken och ICA Försäkring för övergång till en mer digitaliserad kundkommunikation.

Läs mer i Dagens Industri: "Kivra krokar upp ICA Banken"

Kivra är en säker digital brevlåda kopplad till ditt personnummer, hit får du din post digitalt från företag och myndigheter. Varje gång du får ny post i Kivra får du en e-postavisering varpå du kan logga in och läsa din post var du än befinner dig. Kivra har nu inlett ett samarbete med ICA Banken och ICA Försäkringar för en övergång till en mer digitaliserad kundkommunikation.

– Vi är oerhört glada och stolta över att ICA Banken och ICA Försäkring nu väljer att jobba strategiskt med oss. Vi tror på en framtid där alla viktiga företag och myndigheter erbjuder sina kunder kommunikation via Kivra och denna vår har vi kommit att dela den visionen med fler än någonsin. Plötsligt händer det, säger Stefan Krook, VD Kivra.

Personer som redan använder Kivra och är kund hos ICA Banken och/eller ICA Försäkring kommer automatiskt att få försändelser, såväl brev som fakturor, i Kivra.

För mer information, kontakta gärna:
Stefan Krook, VD Kivra, stefan.krook@kivra.com, 070 111 12 13
ICAs presstjänst 010 422 52 52

DoGood-logo-2014-transparent (4) (1).png

Kivra är Sveriges digitala brevlåda, ca 10% av befolkningen använder redan tjänsten och antalet avsändare växer nu snabbt. Namnet Kivra är ett anagram på arkiv (kastar du om bokstäverna i Kivra kan du bilda ordet arkiv), i takt med att fler företag och myndigheter ansluter sig kommer du automatiskt att kunna ta emot, hantera och arkivera mer och mer av din post i Kivra.

Kivra ägs av 41an Invest (Karl-Johan Persson och Stefan Krook), FAM (Wallenbergstiftelserna), styrelse och personal.

Kivra för privatpersoner:

Kivra för företag: