Kivra når 3 miljoner användare

Kivra når 3 miljoner användare

Nästan 300 000 svenskar har skaffat Kivra hittills i år, det innebär att Kivra nu når 3 miljoner användare.

Under de senaste två åren har Kivra växt med ca 1 miljon användare per år. Hittills i år har nästan 300 000 svenskar skaffat Kivra vilket innebär att tjänsten nu når över 3 miljoner användare. Samtidigt fortsätter antalet avsändare att växa med ca 1000 per månad, vilket innebär att nyttan med tjänsten ökar i snabb takt.

- Vi har fått en väldigt fin start på året och är väldigt glada att över 3 miljoner svenskar nu använder Kivra. Men, över 7 miljoner har Mobilt BankID så vi ser fram emot att fler nu får upp ögonen för Kivra samtidigt som vi behåller vårt momentum i att ansluta fler företag och myndigheter till tjänsten, säger Stefan Krook, VD Kivra.

Skicka post via Kivra
Gör som majoriteten av Sveriges största B2C-företag och kom igång med digitala utskick via Kivra. Läs mer

Kivra är en tjänst för privatpersoner och företag som vill ta emot sin viktiga post i en säker digital brevlåda. Över 3 miljoner privatpersoner och över 30 000 företag får idag sin post digitalt från snart 15 000 anslutna företag och myndigheter. Namnet Kivra är ett anagram på arkiv (kastar du om bokstäverna i Kivra kan du bilda ordet arkiv), i takt med att fler avsändare ansluter sig kommer du automatiskt att kunna ta emot och hantera mer och mer av din post i Kivra.

Kivra ägs av 41an Invest (Karl-Johan Persson och Stefan Krook), FAM (Wallenbergstiftelserna), styrelse och personal.

KIVRA-ny-gron-tag1 (3).png