Kivra och Riksidrottsförbundet lanserar Idrottsbrevlådan

Kivra och Riksidrottsförbundet lanserar Idrottsbrevlådan

Idag lanseras Idrottsbrevlådan, en ny digital och hållbar kommunikationskanal för hela Sveriges idrottsrörelse. Idrottsbrevlådan har tagits fram för att underlätta kommunikationen mellan förbund, föreningar och medlemmar. Bakom Idrottsbrevlådan står Kivra och Riksidrottsförbundet och tjänsten möjliggörs genom en integration med IdrottOnline.

Idrottsbrevlådan skapar bättre kommunikationsförutsättningar för såväl idrottsförbund som för föreningar och medlemmar. Brevlådan är knuten till respektive verksamhet, istället för exempelvis e-postadresser som inte sällan går till enskilda personer och som dessutom riskerar att vara inaktuella. Med Idrottsbrevlådan säkerställs att rätt information når rätt mottagare.

Idrottsbrevlådan fungerar också som ett arkiv för respektive förenings viktiga dokument, och allt sparas med Kivras höga säkerhetsskydd bakom Mobilt BankID. Fler funktioner kommer finnas tillgängliga, till exempel möjligheten att även få papperspost skannad och skickad digitalt till Idrottsbrevlådan.

– Idrottsrörelsen är enormt betydelsefull för Sverige. Det känns ju självklart att det även inom idrotten ska finnas samma möjligheter till säker och hållbar kommunikation som det gör hos de tiotusentals företag som idag är anslutna till Kivra. Vi ser fram emot det fortsatta samarbetet med Riksidrottsförbundet och att välkomna alla idrottsverksamheter, säger Anna Bäck, VD Kivra.

Kivra är en plats där du kan samla dina viktigheter. Brev, fakturor, kvitton och annat – som du annars hade haft i pärmar, byxfickor eller i olika pappershögar. Säkert, tillgängligt och bra för miljön. Kivra ägs av 41an Invest (Karl-Johan Persson och Stefan Krook), FAM (Wallenbergstiftelserna), styrelse och personal. Läs mer på kivra.se

Skicka post via Kivra
Gör som många av Sveriges största företag. Kom igång med digitala utskick via Kivra. Läs mer