Kivra på plats 2 bland Sveriges mest meningsfulla digitala varumärken

Kivra på plats 2 bland Sveriges mest meningsfulla digitala varumärken

Purposeful Brands är en årlig studie där Lynxeye tar tempen på vilka företag som svenska folket ser som mest syftesdrivna. Varje år presenteras två listor. En generell och en med digitala varumärken. Kivra hamnar på plats 2 bland digitala varumärken.

I 2019 års studie har 2000 respondenter fått välja ett eller flera varumärken som de tycker bäst beskrivs av ett antal associationer som exempelvis  Är tankeledare i sin industri, Vill åstadkomma något för framtiden, Har värderingar jag tror på etc. Kivra hamnar på plats 2 bland Sveriges mest meningsfulla digitala varumärken. I fint sällskap med Swish som toppar listan och BankID på plats 3.

- Vi är enormt stolta och glada över att hamna topp 3. Framförallt för att det är det svenska folket som har röstat fram vinnarna, säger Anna Bäck, VD Kivra.

- Vi vill skapa lösningar som är “happy happy”, hållbara ur alla aspekter. Både för konsumenter, företag, myndigheter och samhället i stort. Det här är ett fint kvitto på att många uppskattar det vi gör. Och att vi tillsammans kan göra skillnad. Det ger oss ännu mer energi till att fortsätta utveckla Kivra och därmed skapa mer nytta för alla parter, fortsätter Anna Bäck.

Anna Bäck, VD och Stefan Krook, medgrundare och affärsutvecklingschef.

Om Purposeful Brands Digital:

• 2000 respondenter i Sverige mellan 18-65 år.
  • Beställare och utformare av studien: Lynxeye.
  • Datainsamling via Dynata webpaneler i ett nationellt representativt urval.
  • Tidigare Purposeful Brands studier har visat att starka och meningsfulla varumärken kännetecknas av fem faktorer, att vara ansvarstagande, visionära, trovärdiga, framtidssäkra och innovativa.
  • Metoden går till så att respondenter får välja ett eller flera varumärken som de tycker bäst beskrivs av ett antal associationer som exempelvis: Är tankeledare i sin industri, Vill åstadkomma något för framtiden, Har värderingar jag tror på etc.
  • I Purposeful Brands Digital-listan mäts de 30 mest nedladdade apparna och mest välbesökta webbsidorna utifrån hur meningsfulla de är.

Skicka post via Kivra
Gör som majoriteten av Sveriges största B2C-företag och kom igång med digitala utskick via Kivra. Läs mer

Om Kivra
Kivra är en tjänst för privatpersoner och företag som vill ta emot sin viktiga post i en säker digital brevlåda. Över 3 miljoner privatpersoner och 40 000 företag får idag sin post digitalt från över 15 000 anslutna företag och myndigheter. Namnet Kivra är ett anagram på arkiv (kastar du om bokstäverna i Kivra kan du bilda ordet arkiv), i takt med att fler avsändare ansluter sig kommer du automatiskt att kunna ta emot och hantera mer och mer av din post i Kivra.

Kivra ägs av 41an Invest (Karl-Johan Persson och Stefan Krook), FAM (Wallenbergstiftelserna), styrelse och personal.

KIVRA-ny-gron-tag1 (3).png