Lindex digitaliserar lönespecifikationer via Kivra

Lindex digitaliserar lönespecifikationer via Kivra

Lindex ansluter sig till Kivra för att erbjuda alla anställda möjligheten att ta emot sin lönespecifikation var de än befinner sig. Detta går hand i hand med Lindex hållbarhetsarbete och lönespecifikationerna är bara första steget.

Kivra är en säker digital kanal kopplad till en verifierad individs personnummer dit avsändare kan skicka viktig post såsom exempelvis fakturor, årsbesked, avtal och lönespecifikationer. Hundratusentals personer i Sverige använder redan tjänsten och just nu skickar över 650 ledande företag och myndigheter sin post via Kivra.

- Kivra är en säker och smidig tjänst som tillför stor nytta för våra anställda. Genom att digitalisera dokument såsom lönespecifikationer via Kivra möjliggör vi också att den anställde kan nå sina dokument även efter en anställning. Vi ser fram emot ett fortsatt samarbete med CGI och Kivra där vi kan digitalisera fler HR-relaterade dokument tillsammans, säger Sofia Brax, HR-direktör Lindex

Antalet avsändare som skickar lönespecifikationer och andra HR-relaterade dokument ökar snabbt. Kivra är integrerat med många av de ledande lönesystemen i Sverige vilket innebär att det är enkelt att digitalisera HR-dokument. Tack vare CGI’s personal- och lönehanteringssystem POL kan Lindex nu bidra till en mer hållbar värld och erbjuda alla anställda en säker och smidig kanal för digitala HR-dokument såsom lönespecifikationer och kontrollbesked.

- Vi är väldigt glada över att Lindex har valt Kivra för att i ett första steg digitalisera sina lönespecifikationer och kontrollbesked. Retailbranschen har en hög personalomsättning vilket gör att Kivra passar särskilt bra då dokument i Kivra följer personen istället för anställningen, säger Stefan Krook, VD Kivra.

För mer information, kontakta gärna:
Miriam Tjernstrom, Presschef Lindex, press@lindex.se, 031 739 50 60

Om Lindex

Lindex är en av Europas ledande modekedjor med cirka 480 butiker på 17 marknader. Lindex erbjuder ett inspirerande och prisvärt mode för den modeintresserade kvinnan. Sortimentet omfattar flera olika koncept inom dam-, barn-, underkläder och kosmetik. Mer än hälften av Lindex totala sortiment kommer från mer hållbara källor och Lindex arbetar dedikerat för att nå 80% år 2020. 'We Make Fashion Feel Good’ är Lindex kommunikationskoncept som tydligt beskriver vad Lindex gör och står för. Lindex är en del av den finländska börsnoterade koncernen Stockmann. Läs mer på www.lindex.com

Om CGI POL
POL är ett system som ger stöd för både löne- och personalhanteringen. Det används av företag och organisationer av vitt skilda slag och storlek. Med POL kan integrationen och gränsytorna mellan affärssystem och ekonomisystem från exempelvis SAP, Oracle och Microsoft fungera med full automatik och bästa möjliga tillförlitlighet. Som en integrerad del i tjänsteutbudet kring POL ingår omfattande kundsupport och olika leveransalternativ, exempelvis abonnerade molntjänster. POL används av cirka 100 kunder främst inom industri, bygg, handel, teknik och olika tjänstebranscher i Sverige. Inom CGI i Sverige arbetar cirka 50 medarbetare med POL. Läs mer här.

Kivra är en tjänst för säker digital post från företag och myndigheter. Hundratusentals personer i Sverige använder Kivra och antalet företag och myndigheter som ställer om till digital post växer nu snabbt. Namnet  Kivra är ett anagram på arkiv (kastar du om bokstäverna i Kivra kan du bilda ordet arkiv), i takt med att fler avsändare ansluter sig kommer du automatiskt att kunna ta emot, hantera och arkivera mer och mer av din post i Kivra.

Kivra ägs av 41an Invest (Karl-Johan Persson och Stefan Krook), FAM (Wallenbergstiftelserna), styrelse och personal.

Kivra för privatpersoner:

Kivra för företag: