Över 240 000 nya användare i mars!

Över 240 000 nya användare i mars!

Med en tillväxttakt på över 320 nya användare i timmen slår mars månad alla rekord. Totalt växte Kivra med över 240 000 användare i mars.

Intresset för att få sin viktiga post i en digital brevlåda fullkomligt exploderade i mars. Efter en tillväxt på 200 000 nya användare under januari till februari gick botten ur i mars då Kivra växte med över 320 användare i timmen i snitt, 24 timmar om dygnet hela månaden och totalt välkomnade 240 000 nya användare. Det är en samlad kraft av marknadskommunikation från över 900 anslutna avsändare och ett samarbete med WOO och TV4 som har gett resultat under första kvartalet. I mars sticker dock Skatteverkets kampanj “Skattepengar till påsk” ut som den enskilt viktigaste faktorn.

- Det är helt fantastiskt att få vara med om en sådan här otrolig tillväxt och vi önskar alla nya användare varmt välkomna till Kivra! Det här får dessutom många fina ringar på vattnet, dels att vi ökar digitaliseringsgraden för våra avsändare men även att många nya avsändare nu är på väg in, säger Stefan Krook, VD Kivra.

- Vi förväntar oss en fortsatt kraftig tillväxt under resten av året. Även om takten kommer vara väsentligt lägre än i mars så är nu siktet inställt på två miljoner användare, fortsätter Stefan Krook, VD Kivra.

Kivra är en tjänst för privatpersoner och företag som vill ta emot sin viktiga post i en säker digital brevlåda. Över en miljon personer i Sverige använder redan Kivra och antalet företag och myndigheter som ställer om till digital post växer nu snabbt. Namnet Kivra är ett anagram på arkiv (kastar du om bokstäverna i Kivra kan du bilda ordet arkiv), i takt med att fler avsändare ansluter sig kommer du automatiskt att kunna ta emot, hantera och arkivera mer och mer av din post i Kivra.

Kivra ägs av 41an Invest (Karl-Johan Persson och Stefan Krook), FAM (Wallenbergstiftelserna), styrelse och personal.

KIVRA-ny-gron-tag1 (3).png