Skellefteå Kraft ställer om till digital post

Skellefteå Kraft ställer om till digital post

Många företag och myndigheter ställer nu om och skickar sin post digitalt via den digitala brevlådan Kivra. Skellefteå Kraft är en av de nya avsändarna, tack vare den lösning som Strålfors (en samarbetspartner till såväl Kivra som Skellefteå Kraft) har utvecklat så kan deras kunder bl a få sin elfaktura på ett säkert och klimatsmart sätt digitalt.

- Fr.o.m. november kommer kunder till Skellefteå Kraft att kunna få sin elfaktura och annan post i Kivra. Vi är väldigt nöjda med vårt samarbete och den lösning vi har utvecklat som innebär att vi nu på ett enkelt sätt kan koppla på fler företag som vill komma igång och skicka sin post digitalt, säger Henrik Kihlberg, Försäljningschef Strålfors.

- Vi är drivande i arbetet för en hållbar framtid. Vi utbildar våra medarbetare, förenklar för våra kunder och investerar i förnybar energi och forskning. Därför är vi väldigt glada över att vi med hjälp av Strålfors kan ställa om till digital post och därmed bidra till en grönare värld tillsammans med våra kunder, säger Sanna Lundström, avdelningschef Kundutveckling Skellefteå Kraft.

- Vi är oerhört nöjda med vårt samarbete med Strålfors och hur vi jobbar tillsammans med Skellefteå Kraft för att öka digitaliseringsgraden, säger Stefan Krook, VD Kivra.

Kivra är som din vanliga brevlåda, fast digital. Drygt 10% av befolkningen över 18 år använder redan tjänsten och antalet avsändare växer nu snabbt. Skellefteå Kraft är det senaste företaget att ansluta sig som avsändare, detta tack vare den lösning som Strålfors utvecklat.

Urval av drygt 500 anslutna företag och myndigheter. Se fler

footer-email-2 (1).png

För mer information, kontakta gärna:

Henrik Kihlberg, Försäljningschef Strålfors, 072-543 01 70
Sanna Lundström , avdelningschef Kundutveckling Skellefteå Kraft, tel: 0910-77 25 53, e-post:  sanna.lundstrom@skekraft.se
Stefan Krook, VD Kivra, tel: 070-111 12 13, e-post: stefan.krook@kivra.com

Om Strålfors
Strålfors, som ägs av PostNord AB, är ett IT-fokuserat Business-to-Business företag som utvecklar och säljer kommunikationslösningar som ger företag med många kunder helt nya möjligheter till personligare och starkare kundrelationer. Med kunskapen om att allting kommunicerar gör vi det möjligt för alla delar av företaget att samverka och tala samma språk – kundens språk. Att kommunicera på mottagarens villkor lönar sig alltid, oavsett om det gäller direktreklam, fakturor, web, telemarketing, kundservice eller något annat. Strålfors omsätter SEK 2.4 miljarder och har 1,100 anställda i 7 länder.

Om Skellefteå Kraft
Skellefteå Kraft driver på utvecklingen av förnybar energi genom investeringar och forskning. Vi är en av Sveriges största kraftproducenter med produktion av vind- och vattenkraft, värme och bioenergi. Målet är att vår egen energiproduktion ska bli 100 procent hållbar.