Vattenfall skickar fakturor och annan post digitalt

Vattenfall skickar fakturor och annan post digitalt

Vattenfall inleder strategiskt samarbete med Kivra. Vattenfall kommer därmed att minska sin klimatpåverkan genom att bl a skicka fakturor digitalt.

Ca 10% av befolkningen använder redan Kivra och många stora företag och myndigheter ställer nu om och skickar sin post digitalt. Senast i raden av företag som anslutit sig är Vattenfall som via sin samarbetspartner Strålfors kommit i kontakt med Kivra.

- Vattenfall arbetar för hållbara lösningar, inte bara inom energi, utan i hela värdekedjan. Att arbeta mer digitalt är ett steg i rätt riktning. Vi ser också att våra kunder har olika behov och många har aktivt valt att ansluta sig till Kivra. Det känns självklart att ta in denna lösning även hos oss för både våra elhandels- och elnätskunder, säger Jimmy Sandell, VD Vattenfall Kundservice.

- Vi är väldigt stolta över vårt samarbete med Vattenfall och vår gemensamma partner Strålfors. Tillsammans har vi gjort detta möjligt och vi är oerhört glada över att Vattenfall nu kommer igång och erbjuder alla sina kunder att ta emot sin post digitalt i Kivra, säger Stefan Krook, VD Kivra.

Urval av drygt 500 andra anslutna företag och myndigheter. Se fler

För mer information:
Jimmy Sandell, VD Vattenfall Kundservice, 070 279 05 19, jimmy.sandell@vattenfall.com
Stefan Krook, VD Kivra, 070 111 12 13, stefan.krook@kivra.com

Om Vattenfall
Vattenfall ägs till 100 procent av svenska staten och är en av Europas största elproducenter.

DoGood-logo-2014-transparent (4) (1).png

Kivra är Sveriges digitala brevlåda, ca 10% av befolkningen använder redan tjänsten och antalet avsändare växer nu snabbt. Namnet Kivra är ett anagram på arkiv (kastar du om bokstäverna i Kivra kan du bilda ordet arkiv), i takt med att fler företag och myndigheter ansluter sig kommer du automatiskt att kunna ta emot, hantera och arkivera mer och mer av din post i Kivra.

Kivra ägs av 41an Invest (Karl-Johan Persson och Stefan Krook), FAM (Wallenbergstiftelserna), styrelse och personal.

Kivra för privatpersoner:

Kivra för företag: