Visma Spcs möjliggör för småföretagare att skicka fakturor i Kivra

Visma Spcs möjliggör för småföretagare att skicka fakturor i Kivra

Många privatpersoner och företagare uppskattar enkelheten i att få sina fakturor digitalt och samlade på ett ställe - i Kivra. Hittills har det främst varit större företag som kunnat skicka fakturor till Kivra. Tills nu. Tack vare Visma Spcs, som har skapat en integration till Kivra som gör att även landets småföretagare nu kan skicka sina fakturor säkert, digitalt och på sina kunders villkor.

»Att Visma Spcs integrerar sina lösningar med Kivra är en milstolpe. Vi ser det som ett stort steg mot att överge den ohållbara, traditionella postgången och istället ge alla företag – oavsett storlek – ett hållbart och pålitligt alternativ. «, säger Anna Bäck, Vd på Kivra.

Fördelarna är påtagliga både för fakturautställare och mottagare. Med Visma Spcs och Kivra skickas fakturor tryggt och i en miljö som mottagaren själv har valt. Fakturautställaren vet att fakturan faktiskt når mottagaren. Dessutom är öppningsgraden i Kivra hög och fakturamottagaren kan få notiser om nya fakturor och påminnelser om att betala.

Det ger förutsättningar för mottagaren att göra rätt och för företagarna att få betalt snabbt och korrekt.

»Vi vill med alla våra lösningar göra det enklare att vara småföretagare. Att nu kunna erbjuda samma möjlighet som många av de stora aktörerna har – att skicka fakturor med Kivra – känns väldigt bra. Det förenklar både för småföretagaren och deras kunder. Det innebär också att småföretagare i större utsträckning får ta del av den säkra, digitala infrastruktur som växer fram i landet «, säger Helene Struthers, Digitaliseringsexpert, på Visma Spcs.

Skicka post via Kivra
Gör som majoriteten av Sveriges största B2C-företag. Kom igång med digitala utskick via Kivra. Läs mer

Hälften av alla vuxna i Sverige använder Kivra för att få post och kvitton digitalt. Tjänsten växer snabbt. Både med nya användare och anslutna företag, myndigheter och butiker. Kivra ägs av 41an Invest (Karl-Johan Persson och Stefan Krook), FAM (Wallenbergstiftelserna), styrelse och personal. Läs mer på kivra.se