Senaste numret är ute nu

Inspectas kundtidning ute nu - Läs om klimatsmart underhåll och urbana linbanor

Nu är senaste numret av Inspectas kundtidning ute och denna gång besöker vi Mall of Scandinavia för att titta närmre på hur Nordens största galleria jobbar för att optimera driftsäkerhet, miljövänlighet och kostnadseffektivitet i sin drift. ¨

Urbana linbanor är en trend under uppseglande som vi tittar närmare på. I Göteborg och Sollentuna drivs två projekt där man vill skapa gondolbanor som en del av kollektivtrafiken.

Som alltid delar våra medarbetare med sig av tips och expertis. Denna gång tittar vi närmre på hur man väljer rätt material till sin anläggning, hur man bör tänka när man har betongkonstruktioner i sin anläggning och om hur man kan utföra provning på isolerade rörsystem med minimal påverkan på driften.

Inspecta är Nordens ledande inspektions-, provnings- och certifieringsföretag med mer än 1600 medarbetare i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Lettland, Estland, Litauen och Polen. Vi erbjuder tjänster inom besiktning, provning, certifiering, konsultation och utbildning. Vi skapar säkerhet, tillit och hållbar utveckling i norra Europa.