Klädesholmen lanserar handlagd premiumsill till julbordet

Extra prima sill - tillbaka till hantverket

På Klädesholmen finns en hantverkstradition med mycket gamla anor som vi är mycket stolta över att kunna fortsätta. Råvaran till de här produkterna kommer från de finaste fångsterna och kryddas eller saltas och marineras enligt gamla hemliga familjerecept. Sillen lagras sedan i tunnan i månader innan den förpackas. Först när den är mogen hamnar den på skärbrädan och skickliga händer mönsterlägger filén eller fyller glasen med bitar. Våra mönsterlagda produkter ex ansjovis och lunchsill kan inga maskiner åstadkomma utan här duger enbart genuint hantverk, och det finna bara ett fåtal "silletöser" som behärskar konsten. På detta sätt kan vi garantera att endast den bästa kvalitén hamnar i våra premiumglas. Vi kryddar sedan varsamt för hand och såserna är noga tillagade enligt gamla familjerecept.

Läs mer i bifogade PDF-dokument