Klädesholmen Seafood utser Annika Fogelström Helmer till vice VD

Klädesholmen Seafood utser Annika Fogelström Helmer till vice VD

Som ett led i att stärka sin position på marknaden och för att bli ännu bättre på att uppfylla kundernas önskemål invigde Klädesholmen Seafood hösten 2015 en helt ny och modern produktionsanläggning.

Nu tar man ytterligare ett steg inför framtiden och förstärker företagsledningen med en kvinna på posten som vice VD.

Annika Fogelström Helmer anställdes 2014 för att hjälpa till på marknadssidan och hon ansvarar idag för en stor del av de största kunderna och får nu också rollen som marknadschef. Hon har mångårig erfarenhet från försäljning och marknads-arbete inom Hotell och Restaurangbranschen i både Sverige och USA. Senast som affärsutvecklare/Vice-VD på Baldersnäs Herrgård i Dalsland

”Med de anställningar vi gjort senare år på marknads- och ekonomi-sidan har vi idag ett starkt och bra team där Annikas stora engagemang och positiva framtoning blir en välkommen förstärkning i företagsledningen” säger VD Per-Aste Persson, en av delägarna i det anrika familjeföretaget.

På Klädesholmen, på Tjörns västsida, finns en silltradition sedan 1594. Här har man i generationer utvecklat sillen till den inlagda delikatess den är idag. När de fyra kvarvarande konservfabrikerna på Klädesholmen slogs samman i början av 2000-talet bildades Klädesholmen Seafood, som idag förvaltar den svenska silltraditionens yrkeskunnande och hantverksskicklighet.