Klaraviks viktigaste julklapp går till Nepal

Allt som säljs borde verkligen inte vara till salu. Därför skänker vi på Klaravik i år vår julklapp på 75.000 kronor till organisationen Maiti som jobbar mot trafficking och människohandel i Nepal.

Just nu finns det mellan 150 000 och 300 000 flickor från Nepal som utnyttjas som sexslavar i Indien. Flickor i åldern 6 till 24 år som är tvungna att behaga upp till 50 män om dagen och, som dessutom, är inlåsta bakom lås och bom. Men det finns – tack och lov – goda krafter som jobbar för att förhindra att detta sker. Maiti Nepals arbete har hittills räddat 36.045 personer. Och deras fortsatte arbete får nu stöttning från Klaravik.

"Alla ska ha rätten att äga sitt eget liv. Om vi på Klaravik på något sätt kan bidra till att en endaste människa kan slå sig fri från de här övergreppen har vi lyckats. Därför känns det självklart att ge bort den här julklappen till Maiti som vi vet har stort genomslag i den här delen av världen", säger Christian Lenander, VD på Klaravik.

Mer om Maiti Nepals arbete i siffror

Maiti Napal har hittills räddat: 36.045 personer