Ramirent kammar hem välgörenhetsauktion på Klaravik

Nyligen auktionerades den unika Bobcat L28-maskinen på Klaravik med syfte att samla in pengar till AjaBajaCancer. Och efter en intensiv budgivning till förmån för det större ändamålet står det klart att Ramirent får maskinen i sin ägo. Vinsten innebär samtidigt att auktionsvärdet på 357 000 kronor tillfaller AjaBajaCancer.

På sätt och vis innebär auktionsvinsten att cirkeln är sluten i Ramirents i relation till Klaravik. 2012 var nämligen Ramirent den allra första säljande kunden på Klaravik. Och bara sedan 2015 har företaget sålt över 30 000 objekt (!) på Klaravik.se. Nu har företaget också agerat som köpare. För när välgörenhetsauktionen kom på tal var det inte mycket att tveka på, berättar Eric Nordin, affärsutvecklare på Ramirent.
– Det kändes helrätt. Vi vill gärna var med och bidra på det vi tror på, och där vi kan göra skillnad på olika sätt. Det i kombination med att maskinen i sig kommer göra stor nytta hos oss gjorde det till en perfekt match på alla vis, säger han och fortsätter:
– Sedan var det kul att det blev ett bra slutpris och att det var flera om budet. Det känns bra i magen.

Vill sprida det goda ordet

Till sist landade slutsumman på 357 000 kronor. Värde som nu går, oavkortat, till välgörande ändamål i AjaBajacancers regi för att stötta barn som drabbats av cancer. Maskinen är unik på flera sätt. Förutom att den är den första Bobcat L28-maskinen att säljas i Europa, har den också utsmyckats och lackerats med autentiska barnteckningar.
– Vi har länge jobbat och använt oss av Bobcats maskiner i vår uthyrning, vilket också denna kommer att göra. I och med att den är märkt med AjaBajaCancer hoppas vi förstås att det goda ordet sprider sig bland våra medarbetare och uppdragsgivare, säger Nordin vidare.

Bakom auktionen som hölls på Klaravik står bland andra Bobcat Sweden – vilka skänkt maskinen – och AjaBajaCancer. Den 21 augusti kommer Ramrient motta kompaktlastaren på Minutdagen, ett arrangemang som hålls på Bromma flygplats med barnen i centrum.

David Kvicklund, Content Manager, Klaravik, 054-774 52 31, david.kvicklund@klaravik.se