Välgörenhetsauktion för att stödja evenemang för barncancerpatienter

AjaBajaCancer-stiftelsen har gått ihop med Bobcat Sverige AB för att auktionera ut en unik maskin dekorerad med barnteckningar. Alla intäkter från auktionen går till AjaBajaCancer. Auktionen hålls just nu på Klaravik.se.

AjaBajaCancer-stiftelsen kommer också att deltaga i Minutdagen, ett välgörenhetsevent planerat till den 21 augusti. Detta ger barnen möjlighet att uppleva något spännande och hjälper hela familjen att glömma sina svårigheter under en dag. Det här året lovas en spännande dag fylld med flygplan och helikoptrar, god mat, levande musik och andra spännande upplevelser och aktiviteter.
– Den positiva återkopplingen vi fått från både stora och små deltagare i Minutdagen är otrolig och vi är verkligen berörda av stödet. Vi är mycket glada över möjligheten att kunna göra detta evenemang ännu mer fantastiskt tack vare det generösa bidraget från Bobcat Sverige och de potentiella anbudsgivarna, säger Ellinor Stattin från AjaBajaCancer, en ideell förening startad av två mammor till barn med cancer och som kontrolleras av Svensk Insamlingskontroll.

Unik maskin som gör skillnad

Bobcat Sverige har donerat en L28-lastare för auktion och gett den ett unikt utseende.
– Vi beslutade att stödja AjaBajaCancer på grund av deras enastående engagemang för barnen i ett så härligt syfte. I år bestämde vi oss för att göra det lite speciellt genom att ställa ut en hel maskin på auktion och anpassa den med gullig konst gjord av barn. Vinnaren får verkligen en unik utrustning – och det som gör det hela ännu mer intressant är det faktum att du inte ens kan köpa den här maskinen ännu! Faktum är att den L28 som auktioneras ut är den första i sitt slag i Europa. Allt detta är möjligt tack vare vårt partnerskap med Bobcat EMEA som hjälpte oss att säkra maskinen och auktionera ut den innan den officiellt släpps för försäljning, säger Marcus Andersson, marknadschef på Bobcat Sverige AB, exklusiv återförsäljare av Bobcat-maskiner i Sverige.

Auktionen hålls på Klaravik.se just nu och avslutas den 21 juni.
– Vi uppmuntrar givetvis alla att lägga ett bud och applåderar initiativet. Förutom att det är en häftig maskin är ändamålet så mycket större och viktigare. Så vi hoppas på så många och höga bud som möjligt till förmån för alla barn det kan hjälpa, säger Christian Lenander, vd på Klaravik

David Kvicklund, presskontakt Klaravik, 054-774 52 31, david.kvicklund@klaravik.se
Marcus Andersson, Bobcat Sverige, 0708–99 22 40, marcus@bobcat.se

• Sociala frågor

• välgörenhet

Klaravik är ett av landets ledande auktionsföretag och marknadsplatsen för maskiner, verktyg och fordon.