Gå direkt till innehåll
Dags att lyfta välgörenhetsfokuset! Under oktober-november finns chansen att bidra till cancerforskningen genom auktioner på klaravik.se.

Välgörenhetsauktioner lyfter den goda saken

Nu gör Klaravik tillsammans med Truckpoolen i Göteborg gemensam sak för såväl Rosa Bandet som Mustaschkampen till förmån för forskningen för bröst- och prostatacancer.

Under oktober auktioneras den första pallyftaren, då i Rosa Bandet-rosa färg, ut på klaravik.se. Och i november månad målar Truckpoolen tillsammans med Klaravik en auktion och nästa pallyftare i Mustaschkampen-blått.

– Det är vårt sätt att göra skillnad och bidra med det vi kan. Alla kan göra något och eftersom vi har pallyftare i vårt sortiment låg det nära till hands, säger Christoffer Almeida på Truckpoolen, och fortsätter:

– Vi har tidigare år också haft olika satsningar, men då via insamlingar. Men nu känns det kul att testa ett nytt grepp och auktionera ut produkter för den goda sakens skull. Vi hoppas och tror på många bud och ett högt slutpris. Det skulle kännas fint i hjärtat.

Pengar skänks oavkortat till välgörande ändamål

Slutsumman för det vinnande budet går oavkortat till forskningen och Klaravik tar inte ut någon provision.

– Det är ett speciellt år och känns mer relevant än någonsin visa omtanke för våra medmänniskor, både i stort och smått. Så för oss känns det viktigt – och självklart – att bidra till auktionen och därmed forskningen, säger Carita Nero, försäljningschef på Klaravik.

Auktionen för Rosa Bandet avslutas 15 oktober. I början av november auktioneras därefter nästa pallyftare, för stödet till Mustaschkampen.

David Kvicklund, kommunikatör, 073.474 77 72, david.kvicklund@klaravik.se