​KlarSynt inleder samarbete med Karolinska Institutet

​KlarSynt inleder samarbete med Karolinska Institutet

Karolinska Institutet kommer från och med sommaren 2020 att börja använda KlarSynts affärssystem ServeIT online. Systemet är utvecklat av optiker, för optiker och gör arbetsprocessen enklare för både studerande och legitimerade optiker.

KlarSynt har sedan 2018 använt affärssystemet i sina 104 butiker över hela Sverige, och det används idag i över 250 butiker i både Sverige och Norge. Nu har även Sveriges ledande optikerutbildning anslutit sig till systemet.

ServeIT är molnbaserat och skräddarsytt för just optikers verksamhet och hanterar allt från patient- och journalinformation till kallelser och prenumerationstjänster.

- Att använda samma affärs- och journalsystem under sin utbildning som på sin framtida arbetsplats underlättar väldigt mycket för blivande optiker. Det blir också en lättare övergång till arbetslivet när man jobbar i ett och samma system, säger Gabriela Flores Araya, marknadsansvarig för KlarSynt.

Om ServeIT

Affärssystemet ServeIT Online är utvecklat av Klarsynt tillsammans med C)Optikk och IT-leverantören Ninetech. Sedan 2018 har systemet använts i över 250 butiker av optiker i både Sverige och Norge. Systemet är skräddarsytt för optiker och innehåller bland annat abonnemangstjänster, journalhantering, varuhantering, tidbok men även integrationer mot tredjepartssystem såsom kassasystem, försäkringsbolag och beställningssystem.

KlarSynt är Sveriges största butiksägda optiker kedja med drygt 105 medlemsbutiker. Vi arbetar fortfarande efter de grundprinciper som genomsyrat bolaget sedan starten – Kompetens, Valfrihet och Omtanke. Vi strävar ständigt efter att ha Sveriges mest välutbildade och kompetenta optiker och vi vill ge dig som kund en stor valfrihet kring rådgivning, synundersökningar, bågar, glas och linser. Våra smarta koncept är utformade för att göra det så enkelt och tryggt som möjligt för dig att vara kund hos oss och få synhjälpmedel som passar just dig.