Konceptet BrilliantKund - ger hela familjen perfekt syn.

KlarSynt vill förenkla användandet av glasögon och kontaktlinser

Idag drar årets första KlarSynt kampanj igång där optikerkedjan informerar om två av sina koncept – BrilliantKund och LinsBoxen. Koncepten hjälper kunder att förenkla användandet av glasögon och kontaktlinser oavsett behov och livsstil.

Med konceptet BrilliantKund kan man handla glasögon, kontaktlinser eller solglasögon till sig själv eller hela sin familj för 20 000 kr men endast betala en fast månadskostnad på 295 kr/månad.

- Vanligtvis kan ett par glasögon kosta 6 000–7 000 kr, men på det här sättet har jag kunnat skaffa fler bågar och solglasögon. Jag har även köpt glasögon till min son, berättar Marie Lundholm Hansson, kund hos Dahl’s Optik i Svedala.

Marie påpekar också vilken möjlighet det är för en låginkomsttagare med en stor familj att kunna skaffa glasögon till barnen när de behöver och inte behöva vänta tills man har råd.

KlarSynts koncept LinsBoxen är en prenumerationstjänst där kunden enkelt kan prenumerera på kontaktlinser utan bindningstid. Det innebär att kontaktlinsbäraren slipper ha ett lager hemma eller oroa sig för att kontaktlinserna skulle ta slut. Dessutom ingår fria linskontroller.

- Många av våra kontaktlinskunder prenumererar på LinsBoxen då de tycker att det är så smidigt att få hem kontaktlinser direkt i brevlådan, säger Janne Särland, butiksägare på Tells Optik i Visby.

Kampanjen syns via bl.a. TV-reklam, printannonser och online. I reklamfilmen får vi följa människor som befinner sig i olika situationer över hela Sverige, från söder till norr, och som är i behov av olika synhjälpmedel i vardagen. KlarSynt har tillsammans med reklambyrån Herlin Widerberg tagit fram kampanjen och filmerna har producerats av produktionsbolaget Talework med regissör Henrik Hedin. Mediebyrån Maxus har stått för medieval och analys. Konceptet BrilliantKund är ett samarbete med Resurs Bank.