Klätterservice är kvalificerade av Sellihca

Klätterservice är kvalificerade av Sellihca

Sellihca är ett branschnätverk och kvalificeringssystem för energisektorn i Norden som inköpare använder för hantering av leverantörsinformation. Klätterservice är nu kvalificerade hos Sellihca, vilket innebär medverkan i ett gediget leverantörsregister och kvalificeringssystem inom vatten och energisektorn.

- Det är ju ett fint erkännande för vår professionalitet, säger Björn Segelsbo, projektledare på Klätterservice. Vi kan uppvisa gedigna referenser och vår medverkan i nätverket öppnar möjligheten för seriösa aktörer att finna moderna lösningar för sitt underhåll, dvs med hantverkskunniga reparbetare, fortsätter Björn med ett leende.

Reparbete är en flexibel åtkomstmetod som möjliggör allt mellan att byta ut en pegelskala, till att inspektera tilloppstuber och utföra underhåll på dammluckor.

Sellihca, som tillhandahålls av Achilles, används för att effektivisera inköpsverksamhet och de upphandlingar som följer lagen om upphandling inom försörjningssektorn (LUF). Med mer än 4 400 kvalificerade leverantörer inom ett stort urval produkter och tjänster, möjliggör Sellihca ett rättvist, öppet och transparent sätt för val av leverantör. Detta bidrar till en enklare upphandlingsprocess som även öppnar för nya affärsmöjligheter för både inköpare och leverantörer.

Sellihca samarbetet lanserades 1998 och utvecklas kontinuerligt tillsammans med inköpsorganisationerna inom energisektorn för att täcka deras behov inom leverantörshantering.