Reparbetare från Klätterservice underhåller Turning Torso.

Klätterservice Öresund AB blir Vyn AB

Den 1 september byter Klätterservice Öresund AB namn till Vyn AB. Samtidigt tillträder Jon Enström som ny VD i bolaget som etablerade sig i Malmö för ganska exakt fem år sedan.

Klätterservice Öresund har snabbt etablerat sig på marknaden i söder och allt fler beställare ser fördelarna som reparbete ger, framför allt inom bygg- och fastighetsbranschen. Kundbasen i södra Sverige har växt sig stark på bara fem år och nu tar företaget ett nytt grepp genom en ny identitet. Klätterservice Öresund AB blir från och med den 1 september Vyn AB. Samtidigt tillträder Jon Enström som ny vd för Vyn AB och förvärvar resterande aktier från Klätterservice-koncernen.

En vidareutveckling för Malmöregionen

Jon Enström har en stark förankring i Malmöregionen och har varit aktiv delägare i företaget sedan starten 2016. Jon har arbetat inom yrkesklättringen sedan 2005 och har tillsammans med avgående vd, Anton Torsholm, startat upp och utvecklat företaget till att bli en stabil aktör på marknaden.

”Vi är nu väletablerade i Malmö och ser en allt större efterfrågan på våra tjänster. Tillsammans med fantastiska kollegor i både Malmö och Stockholm har vi byggt upp verksamheten år för år till en stark och självständig organisation. Nu är vi redo att fortsätta utveckla verksamheten i Malmö, något vi ser fram emot med stor tillförsikt” säger Jon Enström.

Nytt namn men samma verksamhet och värderingar

För Vyns kunder och samarbetspartners innebär förändringarna egentligen inte mycket mer än att logotypen och namnet byts ut. Företaget kommer att drivas med samma starka värderingar och det är samma duktiga yrkesklättrare som arbetar i repen varje dag.

”Jag är övertygad om att detta blir en bra boost för Klätterservices verksamheter i Stockholm och Östersund, där vi nu kommer fokusera fullt ut, men också att Vyn i Malmö får stå på egna ben och utvecklas åt eget håll”, säger Anton Torsholm.

”Jag har all respekt för att Anton väljer att kliva av i detta läge för att kunna fokusera helhjärtat på Klätterservice i Norden AB som tar stora kliv framåt. Precis som tidigare kommer vi att ha stor glädje av varandras erfarenheter och jag ser stor potential i kommande samarbeten mellan bolagen. Förändringarna som sker nu ser jag personligen som en enormt spännande nystart och det ska bli kul att bygga upp ett nytt varumärke med lokal förankring i branschen”, avslutar Jon Enström.

Vyn AB och Klätterservice AB erbjuder entreprenadarbeten från rep inom bygg-, fastighets- och industrisektorn och håller utbildningar inom den internationella standarden för reparbete, SPRAT.Rådgivning (access-lösningar) i samband med kommersiellt byggande är en växande marknad och som företag med stort fokus på säkerhet erbjuds även fallskydds- och räddningsutbildningar.