5 ledande mönstertrender i sommarens trendprognos

Årets sommar smyger sig på och likaså sommarens alla festligheter. Kanske blir sommaren i år lite annorlunda, men intresset av att klä upp sig och göra sig sommarfin kvarstår. En ljummen sommarvind av mönster i alla möjliga varianter och färger sveper in över säsongen. Klingel listar här de 5 hetaste mönstertrenderna att satsa på i sommar.

Vackert bladmönster i trendtoppen
De klassiska vilddjursmönstren läggs åt sidan ett tag och vi låter djungelns härliga atmosfär ta plats istället. Svalkande tunikor med inslag av djungel och blad i regnskogens alla nyanser är något vi ser mycket av i sommar. Matcha med ett par vita shorts och låt mönstret göra sitt.

Sju sorters blommor – minst sagt!
För vad vore en sommar utan blomstrande, nätta sommarklänningar? Säsongens klänningar inspireras av blomsterängar och färger som för tankarna till söta sommarbär. En blommönstrad klänning är alltid ett säkert kort och går aldrig ur tiden.

Blockmönster …
... en av sommarens hetaste trender! En festlig klänning med stora blockränder ger en maffig look. Lägg till ett par rosa, blommiga örhängen och låt det maffiga möta det lite söta och gulliga. Hos Klingel hittar vi också många blockmönstrade koftor som är perfekta att slänga på sig under kvällen när kylan smyger sig på.

Batikmönster är hett!

Sommarens hit är absolut batikmönstrade plagg och hos Klingel möts vi t.ex. av en läcker maxiklänning som låter batikmönstret komma till sin fulla rätt. Piffa till batikstilen genom att markera midjan och styla klänningen med ett snyggt skinnskärp som höjer lyxfaktorn. Finns det något bättre än trygga mönster och praktiska plagg? Välj en batikmönstrad klänning – ett enda plagg och du är ”ready to go”! Stilfullt och enkelt.

Våga långrandigt
Klingel bjuder in till ett hav av ränder. När vädret trilskas låter vi ett par långrandiga byxor smycka benen och under en hetare sommardag är det långrandiga shorts som gäller. Skapa en mer välklädd och dressad sommarlook med ett par linnebyxor i färgglada pastellränder. Hos Klingel möts vi även av mängder med långrandiga blusar som piggar upp vilken dag som helst.

_________________________________________________________________________

Kollektionen finns till försäljning på www.klingel.se samt i katalog.

För ytterligare information, bilder och beställning av PR-prover:

Maja Gustafsson, PR-ansvarig Klingel
maja.gustafsson@klingel.se

För information om Klingel:

Carina Bergudden, Verksamhetsansvarig Klingel Nordics

Klingel vänder sig till den aktiva kvinnan mitt i livet. Vi erbjuder ett brett sortiment av inspirerande och prisvärda modeprodukter av hög kvalitet. Genom välarbetade detaljer, bra passform och olika specialstorlekar vill vi sätta guldkant på våra kunders vardag och ta fram det bästa hos varje individ.

Klingel har funnits i Sverige sedan 2003 och har sitt nordiska huvudkontor i Göteborg. All försäljning sker online på www.klingel.se samt via katalog. Utöver dam- och herrkläder finns även skor, accessoarer, hemtextil, inredning och hushållsprodukter i sortimentet.