Flott i omlott på stranden

Framhäv formerna med en baddräkt i omlott. I den nya badkollektionen från Klingel finns flera modeller som smickrar figuren och samtidigt ger bekvämt stöd.

Den diagonala omlottskärningen markerar midjan på ett snyggt sätt. Samtidigt skapar V-ringningen ett vackert dekolletage. En baddräkt i omlottlook funkar fint för alla kroppstyper, men framför allt är den perfekt för den större kvinnan. I Klingels sortiment finns flera modeller upp till storlek 60.

På insidan av varje baddräkt finns smarta och välarbetade detaljer som exempelvis stödband under bysten, lätt vaddering och formande foder. Den som vill framhäva midjan lite extra väljer en modell med prydnadsspänne.

Säsongens prints är färgstarka och generösa med tropiska blommor och abstrakta mönster. Bland märkena syns Maritim, Schwab Bademoden och Sunflair som alla står för genomarbetad design och hög kvalitet.

Utöver baddräkter, tankinis och bikinis finns också snygga strandklänningar och tunikor i kollektionen. Perfekt när man snabbt vill känna sig lite mer klädd mellan sol och salta bad!

Kollektionen finns till försäljning på www.klingel.se samt i katalog.

För ytterligare information, bilder och beställning av provplagg:

PR-ansvarig Klingel

För information om Klingel: