Så prickar du in strandtrenden

Säsongens badmode från Klingel hämtar inspiration från 50-talet. Söta prickar och volanger samsas med smickrande draperingar och bikinis med hög midja.

Stora och framträdande eller små och diskreta – prickarna syns i en mängd olika varianter i badmodet 2019. Oavsett utformning är det få prints som andas så mycket lekfullhet som prickigt. Mönstret dyker också upp tillsammans med fjärilar och ränder i en kreativ mix.

Blinkningarna till 50-talet är flera med draperingar, baddräkter i klänningsmodell och bikinitrosor som går högt upp i midjan. Det kombineras med breda, avlastande axelband, formande foder och stödband under bysten – praktiska detaljer som gör att man kan känna sig både snygg och bekväm på stranden. Flera modeller finns upp till storlek 60.

Utöver baddräkter, tankinis och bikinis finns också snygga strandklänningar och tunikor. En klassisk sarong kan varieras på en mängd olika sätt. I Klingels sortiment finns även multifunktionella strandkjolar som är lika snygga att bära som klänning eller poncho. Perfekt när man snabbt vill känna sig lite mer klädd mellan sol och salta bad!

_________________________________________________________________________

Kollektionen finns till försäljning på www.klingel.se samt i katalog.

För ytterligare information, bilder och beställning av PR-prover:

PR-ansvarig Klingel

För information om Klingel:

• badmode 2019
  • ss19

Klingel vänder sig till den aktiva kvinnan mitt i livet. Vi erbjuder ett brett sortiment av inspirerande och prisvärda modeprodukter av hög kvalitet. Genom välarbetade detaljer, bra passform och olika specialstorlekar vill vi sätta guldkant på våra kunders vardag och ta fram det bästa hos varje individ.

Klingel har funnits i Sverige sedan 2003 och har sitt nordiska huvudkontor i Göteborg. All försäljning sker online på www.klingel.se samt via katalog. Utöver dam- och herrkläder finns även skor, accessoarer, hemtextil, inredning och hushållsprodukter i sortimentet.