Skor och accessoarer som väcker modehösten till liv

Höstens skor och accessoarer är äntligen här! Det blir minst sagt en detaljrik höst i år och Klingel gör det enkelt att utgå från basgarderoben i höst. Med hjälp av Klingels stilfulla skor och accessoarnyheter är det enkelt att förvandla en enformig basic-look till en kaxig, målande look – något som omedelbart höjer modegraden.

En kaxig höst
Klingel tar ett steg bort från det sockersöta, blomstrande och istället dyker vi in i en kollektion fylld av klatschiga, läckra skor och accessoarer som sätter stilen. Vi möts av skor och väskor printade med leopard- och krokomönster som ger vilken look som helst en kaxig touch. Addera krokomönstrade boots tillsammans med en matchande väska och var frontfigur i modehösten.

Målande accessoarer som livar upp vardagen
Höstens kollektion 2020 är fullspäckad av färgsprakande modenyheter i maffiga färger som lyser upp i höstmörkret. Det bjuds på väskor och sjalar i många häftiga färgkombinationer i djupa kontraster. Olika nyanser av rött leder kollektionen och det är definitivt höstens absoluta trendfärg. Kombinera med ovanstående mönstertrend och vi får det bästa av två världar – en läcker röd krokomönstrad väska.

Moderna, eleganta klassiker
Även lite mer blygsamma men detaljrika klassiker uppenbarar sig och medför en elegant, chic känsla in i kollektionen. Konjaksfärgade stövletter och sneakers blir höstens säkraste kort och för den som gillar det klassiska glencheckrutiga modet kan vi med glädje berätta att det tidlösa mönstret pryder många av Klingels skor och accessoarer i höst.

Strass och glitter får hösten att skina
Strass, glitter och nitar smyckar många av höstens skor och accessoarer. Klingel har inte sparat på glammet och en sak är säker – hösten blir allt annat än trist!

_________________________________________________________________________

Kollektionen finns till försäljning på www.klingel.se samt i katalog.

För ytterligare information, bilder och beställning av PR-prover:

Maja Gustafsson, PR-ansvarig Klingel
maja.gustafsson@klingel.se

För information om Klingel:

Carina Bergudden, Verksamhetsansvarig Klingel Nordics

Klingel vänder sig till den aktiva kvinnan mitt i livet. Vi erbjuder ett brett sortiment av inspirerande och prisvärda modeprodukter av hög kvalitet. Genom välarbetade detaljer, bra passform och olika specialstorlekar vill vi sätta guldkant på våra kunders vardag och ta fram det bästa hos varje individ.

Klingel har funnits i Sverige sedan 2003 och har sitt nordiska huvudkontor i Göteborg. All försäljning sker online på www.klingel.se samt via katalog. Utöver dam- och herrkläder finns även skor, accessoarer, hemtextil, inredning och hushållsprodukter i sortimentet.