KW Parts övertar All American AB’s försäljning & distribution av olja i Sverige

KW Parts övertar All American AB’s försäljning & distribution av olja i Sverige

Klintberg & Way Parts AB övertar oljedistributören All American AB i Mantorps försäljning och distribution i Sverige. All American distribuerar bland annat det amerikanska varumärket Phillips 66 i Sverige. Övertagandet är en del i KW Parts strategi att bli en mer komplett leverantör till samtliga verkstäder i Sverige som arbetar med amerikanska bilar.

”Vi är mycket glada över att ingå samarbete med KW Parts och att de tar över distribution av våra produkter. Klintberg & Way är ett välkänt och starkt varumärke i Sverige och för oss är det ett bra sätt att nå ut till fler verkstäder med våra produkter. Dessutom kan vi ju nu erbjuda våra befintliga kunder att ta del av KW Parts hela produktutbud till amerikanska bilar.”
Säger Gustaf Torgner, delägare- och marknadschef på All American AB.

”KW Parts kan nu erbjuda ännu ett starkt varumärke till vårt stora sortiment och vi knyter även till oss Gustaf, en välkänd profil i branschen med mångårig erfarenhet och bred kunskap om olja till amerikanska bilar.
Säger Mikael Olsson, sälj- & marknadschef på KW Parts.

KW Parts är Europas ledande grossist av reservdelar och tillbehör till amerikanska fordon. Företaget finns representerade i över 37 länder med Tyskland och Sverige som största marknader. KW Parts ingår i Klintberg & Way Group som ägs av Anders Hedin Invest AB.

All American AB är ett handelshus som bedriver agenturverksamhet och e-handel på amerikanska kvalitetsprodukter med inriktning på biltillbehör för den skandinaviska eftermarknaden. Företaget startades 1994.

För mer information kontakta:
Mikael Olsson, sälj- & marknadschef KW Parts
mikael.olsson@kwparts.com

Gustaf Torgner, marknadschef All American
gustaf.t@76olja.nu eller gustaf.torgner@kwparts.com

Categories

Europe's leading distributor of spare parts and accessories for american vehicles

Mikael Dahlin

Press contact Chief Commercial Officer +46761199505

Klintberg & Way - Since 1975

KLINTBERG & WAY GROUP - FROM AUTOMOTIVE DISTRIBUTION TO FIRST CLASS SERVICES
Klintberg & Way Group, a top European mobility solutions provider, has innovated automotive experiences for nearly 50 years. Our extensive portfolio, which includes KW Automotive, KW Technology Center, KW Parts, and KW Autohaus, covers everything from vehicle distribution to parts, warranties, and retail services.
In partnership with renowned automotive brands, we're reshaping America's automotive footprint in Europe. Our aim remains steady: to offer consistent and high-quality automotive products and services across the continent. We're committed to this journey.

Klintberg & Way AB
Visit our other newsrooms