Mårten Andersson firar 20 år på scen!

MÅRTEN ANDERSSON har sedan debuten år 2000 på Norra Brunn blivit en av Sveriges absolut mest välkända komiker. Efter kritikerrosade publiksuccéer med soloshowerna ”Under Ytan” och ”Hybris” är det nu dags att sammanfatta det absolut roligaste från hans 20 år långa karriär!

Välkommen till en sprakande kavalkad av gamla favoriter, helt nytt material, klassiska imitationer, sketcher, improvisation och överraskningar! Kort sagt - en väldigt rolig, avslappnad kväll där Mårten summerar sin 20 år långa humor- och mediakarriär – både höjdpunkter och ett och annat lågvattenmärke. En resa från Dr Alban-rättegångar via nära döden-upplevelser, Grammisnomineringar, rom och cola-drev, den otippade Mellosuccén och såklart babylyckan!

"Det här ska bli enormt roligt! Bara att gå igenom alla gamla manus, sketcher, busringningar och andra skämt från de här 20 åren har varit superkul! Hade glömt hälften så tror jag kommer ha lika roligt som publiken på de här jubileumskvällarna."
- Mårten Andersson

”Mårtens drivkraft och kärlek för svensk standup har varit fantastisk och han har hjälpt fram många unga komiker, sen att han själv är väldigt, väldigt rolig på scen gör att vi är många kollegor och vänner som respekterar och tycker om honom.”
- Özz Nûjen

”Mårten firar 20 år som komiker och det gör han förbannat rätt i. Han har suveränt material och är driven på scenen.”
- Babben Larsson

”Han är mannen som fick allt.”
- Messiah Hallberg

”Mårtens träffsäkra imitationer har fått mig att garva i över 20 år. Mårten har aldrig strävat efter att bli folklig utan kör sitt spår. Det är befriande.
- Måns Möller

”Mårten Andersson borde fan få mer cred för sin standup. Han är en av de bästa ståupparna vi har!”
- Thomas Järvheden

”Ingen minns en fegis. Alla minns Mårtens Dr Alban.”
- Bobbo Krull

På meritlistan finns bland annat mängder av TV-framträdanden, Grammisnominering för Dr Alban-sketcherna i legendariska PippirulliP3 och mängder av andra utmärkelser. Han har röstats fram till "Årets komiker" av tidningen Cafés läsare samt valts till både "Årets nykomling” på Svenska Standupgalanoch 2017 blivit utsedd till ”Årets MC/konferencier”. Mårten är också mannen bakom Sveriges största standupklubb – RAW.

”Mårten Andersson – 20 år på scen” spelas den 14 och 15 mars på Hilton Stockholm Slussen. Special roasting guest 14/3 – Nisse Hallberg.

För mer info och biljetter:
www.rawcomedyclub.se

För intervjuförfrågningar och kontakt:

Jonas Strandberg,

jonas@rawcomedyclub.se

eller tel: 0769394078

Om Knakelibrak Produktion
Knakelibrak Produktion AB grundades 2002 av nöjesentreprenören Mårten Andersson. Verksamheten består av TV-produktion, LIVE och artistmanagement. Förutom välkända varumärken som Boka LIVE och RAW comedy club har Knakelibrak dessutom varit promotor för större internationella artister som b.la. Eddie Izzard och Jerry Seinfeld. Visste ni förresten att namnet Knakelibrak inspirerats av den lilla blå elefanten Pellefant, som alltid lyckades klara sig ur besvärliga situationer med sin knakelibraklåt.

För mer information besök www.knakelibrak.se

Tobbe Ström

Presskontakt Marketing & PR manager