City

Knightec bryter ny mark

Knightec kommer att spela en viktig roll för Sundsvalls kommuns framtida tekniska utveckling. Det blev klart i somras när kommunen signade åtta leverantörer med hög kompetens inom framåtlutande teknologier, och däribland Knightec.

Tekniken är under ständig utveckling. Sundsvalls kommun ser ett starkt behov av att vara en del i den utvecklingen och kunna dra nytta av den. För att möjliggöra utforskningen av framåtlutande teknologier har Sundsvalls kommun valt att teckna ramavtal med Knightec. Tillsammans ska vi skapa en smartare framtida välfärd.

Att tillsammans med Sundsvalls kommun få möjlighet att skapa en bättre framtid ligger helt i linje med våra förmågor och att vara en partner som står för innovation, elasticitet och hållbarhet.” säger Knightecs CEO Dimitris Gioulekas.

Sundsvalls kommun ser möjligheter att både kunna effektivisera interna arbetssätt samt leverera en mer värdeskapande upplevelse. Via ramavtalet kommer Knightec med sin expertis inom bl.a digitalisering, dataanalys och cybersäkerhet kunna erbjuda och ta fram hållbara lösningar för kommunen.

Genom att ha vunnit upphandlingen inom framåtlutande teknologier i Sundsvalls kommun har Knightec brutit ny mark. Ramavtalsperioden sträcker sig två år med möjlighet till förlängning i ytterligare 1+1 år.

Regioner

Knightec offers a new breed in the art of engineering, with over 750 colleagues at ten locations around Sweden working in teams to improve people´s lives through game-changing solutions. We are consultants with our soul in digitalization who strive forward together.