Kodameras frukostseminarium: Hur utveckla digital samverkan i föreningar, förbund och ideella verksamheter?

Onsdagen den 3:e september 2014 gästade Niklas Angmyr och Kerstin Söderberg Kodameras seminarieserie inom ideell sektor -- en mötesplats för föreningar, förbund och övriga ideella organisationer. En mötesplats där vi lyfter fram aktörer inom ideella verksamheter, med målet att bjuda på kompetens samt väcka nya idéer.

Niklas och Kerstin jobbar på Palorial som hjälper organisationer till optimal digital samverkan genom att erbjuda förändringsledningstjänster. Utgångspunkt för förändring är den egna modellen Sharing & Caring. Genom modellen kan en organisation förstå sitt utgångsläge och utvecklingsresa mot digital samverkan.

Deras föreläsning täckte in hur du kan utveckla er organisations digitala arbetsmetodik? Både mellan medarbetare, funktionärer, volontärer och era övriga intressenter. Välkommen att få insikt i en arbetsmetodik som optimerar din måluppfyllelse, problemlösning, lärande, hållbarhet och tillit.
Förutom gästföreläsningen fick besökarna delta i två givande övningar och efterföljande diskussion om ämnet.