Vi hälsar John välkommen till Kodamera

Kodamera växer stadigt och på sistone har vårt kontor kryddats med en gotländsk dialekt i formen av vår nya kollega John Svensson.

John är 21 år gammal, men har sysslat med webb och programmering sedan han var 12 år, vilket nästan gör honom till en luttrad veteran i branschen. Intresset för ett dataspel var grunden till Johns första webbprojekt, en egenkodad hemsida som han la upp på internet. I och med den första hemsidan var intresset väckt och medan kompisar var ute och spelade boll så satt John och läste tjocka böcker om HTML och programmering. Bara något år senare byggde han ett communityforum i PHP och sedan har det rullat på.

Efter nästan tre års jobb på en webbyrå kände John att det var dags för att söka nya mål. En googling på orden ‘webbyrå’ och ‘Göteborg’ gjorde att han hittade Kodamera, en webbyrå som satsar på öppen källkod med Drupal som förstahandsval. “Kodamera låg bland de första träffarna i sökresultatet och ni hade intressanta kunder. Tyckte ni såg ut som en bra byrå, så jag skickade in en intresseanmälan.” säger John.

Tycke uppstod mellan Kodamera och John och efter ett par månaders introduktion på supportavdelningen så har nu John tagit plats i ett av våra utvecklingsteam, vilket har varit målet med anställningen hela tiden. Under de gångna månaderna har John visat sin programmeringskunskaper på olika sätt, och han är också nöjd med miljön och kollegorna på Kodamera. “Det är en bra arbetsplats, sköna kollegor, bra stämning, folk är duktiga, de kan sitt jobb, man får hjälp när man behöver det.

Vi på Kodamera är övertygande om att John kommer att vara ett frisk krydda bland våra utvecklare och hälsar honom hjärtligt välkommen till vårt kontor.