Auson får en mer tillgänglig webb

Ausons nya webbplats har ett tydligare fokus på användaren och produktområden. Nu tar auson.se hänsyn till vem du är, var du befinner dig och vilken skärm du använder.

Det absolut största behovet inför Kodameras arbete med Ausons nya webbplats handlade om tillgänglighet. Besökare av sidan är ofta de kunder som står i en butik och söker på en produkt för att skaffa sig mer information. Tidigare har de hamnat på en webbplats som inte är responsiv och inte heller tar hänsyn till besökarens skärm. För många besökare har det därför varit en tuff uppgift att hitta vad de letat efter.

Nya auson.se är inte bara responsiv. Strukturen och designen är anpassad för att tydliggöra både produkter och budskap. Oavsett om du tillhör målgruppen slutkonsument eller företagskund ska det vara en enkel sak att navigera fram till önskat innehåll.

Budskapen på sidan är anpassade efter det flöde respektive målgrupp helst tar. Surfar du fram information om träskydd blir du till exempel vägledd till butiker i ditt närområde som säljer just det träskyddet. I andra fall, där vi kan anta att du är en företagskund med andra behov, kan du ledas till kontakt med en säljare. Webbplatsen och budskapen tar med andra ord hänsyn till vem du är.

Med hjälp av Google Analytics kommer vi över tid att ha möjlighet att följa upp och justera budskapen och uppmaningarna på webbplatsen. Auson är en av Kodameras äldsta kunder och vi är stolta över att ett åtta år långt samarbete fortfarande bottnar i att vi kan göra någonting ännu bättre genom att ständigt utvärdera och utveckla