Kodamera lanserar webbtjänsten Garantera Ebeco åt Ebeco AB

Under parollen “Nu blir det enklare att garantera ett bra jobb” är Garantera Ebeco tjänsten som gör det enkelt för installatörer att dokumentera och säkerställa sina golvvärmeinstallationer - och få nöjdare kunder. Installatören loggar in i tjänsten, mäter, fotograferar, signerar och låter systemet lagra uppgifterna samt ser till att kunden får alla värden och foton e-postade direkt till sig med en PDF som gäller som garanti för det installerade värmesystemet.

“Ett av våra kärnvärden är gör det enklare och vi är ständigt på jakt efter nya vägar att göra vardagen enklare för elinstallatörerna, som är vår primära målgrupp. Vi identifierade garantiprocessen som byråkratisk och krånglig med testprotokoll och foton som installatören ska hålla ordning på och lämna till slutanvändaren. Genom att göra processen digital kan man göra det både enklare och roligare, och tillföra mervärden för alla i kedjan.” säger Julia Lorenz, marknadschef på Ebeco.

Tjänsten har redan vid start ett femtiotal installatörer registrerade då produktutvecklingen skett i samarbete med installatörerna själva samt premiärvisats på mässan Elfack i maj 2013. Allt för att säkerställa intresse och god utformning.

Med vikten lagd åt tillgänglighet på arbetsfältet är tjänsten gjord i responsiv design. Navigeringen anpassas beroende på om du använder en mobiltelefon eller en vanlig dator för att fylla i uppgifterna från installationen och de ifyllda uppgifterna verifieras mot systemet för att säkerställa en korrekt installation.

Tjänsten är byggd på Drupal 7.

Fakta om Ebeco

Familjeföretaget Ebeco är ett av Skandinaviens ledande företag inom elektrisk golvvärme, frostskydd och andra värmelösningar för byggbranschen och industrin. Vi är ett kunskapsföretag som utvecklar användarvänliga produkter för både proffs- och konsumentmarknaden. De senaste tjugo åren har vi drivit utvecklingen i branschen och idag erbjuder vi marknadens bredaste och mest kompletta produktprogram.

• golvvärme
  • ebeco
  • kodamera
  • drupal 7
  • lansering
  • norden
  • responsive design

Vi är en webbyrå i Göteborg som tar helhetsansvar för våra kunders digitala närvaro. Sedan 2003 har vi levererat webbplatser och andra digitala lösningar åt både små och stora kunder. Idag är vi 15 webbentusiaster som med ledstjärnorna effektstyrning, öppen källkod och ett agilt arbetssätt tar oss an analys, strategi, design, utveckling och förvaltning av webben med sann glädje och stort engagemang.

Mer om Kodamera på Kodamera.seFacebookTwitter och LinkedIn.