Sahlgrenska Science Park växlar upp

Sahlgrenska Science Park arbetar för att stärka life science-området i Göteborg och Västsverige. Arbetet består i att hjälpa entreprenörer och innovatörer att utveckla lovande idéer till framgångsrika, internationella tillväxtbolag. Uppdraget består kort sagt i att förbättra hälsan med hjälp av digitala innovationer.

Målsättningen är att nåla fast verksamheten som det naturliga navet inom life science i västra Sverige. På vägen dit är man i behov av en digital lösning som möjliggör och stimulerar möten, idéer och samverkan. Och det är här Kodamera kommer in i bilden.

Ska intressera och locka fler besökare

Tillsammans med Sahlgrenska Science Park kommer Kodamera under hösten och vintern att inleda arbetet med att skapa ett nytt digitalt nav. Produkten ska vara intressant, relevant och locka fler entreprenörer och innovatörer till Sahlgrenska Science Park.

– Vi är än så länge i ett tidigt skede, men det känns redan otroligt inspirerande och givande att få jobba med Sahlgrenska Science Park, säger Kodameras projektledare Mikael Svensson och fortsätter:

– Dels för att det handlar om att stötta tillväxten och innovationer i Västsverige, dels för att det i förlängningen handlar om någonting så viktigt som förbättrad hälsa.

Sahlgrenska Science Park ansluter därmed till Kodameras redan rika bukett av innovationsstimulerande kunder. Bland övriga finns bland annat Lindholmen Science Park, Johanneberg Science Park, AstraZeneca BioVentureHub och Business Region Göteborg.