Årets nyhet på Kolmården: "Bamse och den hemliga kistan"

Årets nyhet på Kolmården: "Bamse och den hemliga kistan"

Den 28 april är det säsongspremiär för Kolmården, men också premiär för den helt nyskrivna Bamseteatern ”Bamse och den hemliga kistan”.

När Nordens största djurpark öppnar portarna den 28 april är det för 53:e gången i ordningen. I år är den stora nyheten en helt nyskriven Bamseteater, ”Bamse och den hemliga kistan”. En av huvudrollsinnehavarna är Bamses gamla Farmor som blir ett helt nytt inslag i Bamses Värld på Kolmården. Teaterföreställningen utspelar sig på Farmors vind där Bamse, Lille Skutt och Skalman är i fullt sjå att städa upp bland alla gamla prylar.

-Bamses Värld är älskat av våra gäster och därför känns det fantastiskt kul att fortsätta förhöja den magiska upplevelsen, i år med en Bamseteater som för fantasin tillbaka till de tidiga Bamsefilmerna, säger Christer Fogelmarck, tillförordnad VD på Kolmården.

Runt om i parken finns också många nya djur, bland annat fyra tigrar, en giraffkalv och flera kamelföl. Intresset för djurparken är fortsatt stort. Under hösten och våren har Kolmården sålt flera årskort än någonsin tidigare, över 30 000 stycken.

Under helgen den 28 april - 1 maj bjuder vi in dig från pressen att uppleva vårstämningen i parken och se den nya Bamseteatern.

För mer information och pressbesök,

Rickard Sjödén, Pressansvarig

Rickard.sjoden@kolmarden.com 010-708 75 36