Anders Carlsson blir hållbarhetschef på Kolmården

Anders Carlsson blir hållbarhetschef på Kolmården

I mitten av april tillträder Anders Carlsson sin tjänst som hållbarhetschef på Kolmårdens Djurpark. En viktig förstärkning i organisationen och ett självklart steg i att ännu bättre kunna arbeta med företagets mission om att inspirera till livslångt engagemang för djur och natur.

- Vår ambition är att vara en av de bästa kundupplevda parkerna i världen, där hållbarhet genomsyrar hela verksamheten. Med rekryteringen av Anders får vi den kunskap och erfarenhet som krävs för att både vi och våra besökare ska stimuleras till fler hållbara val i både vardag och arbetsliv, säger Veronica Fors, HR-chef på Kolmården.

- Anders kommer att ansvara för vårt interna hållbarhetsarbete och ytterligare utveckla vårt samarbete med strategiska partners inom hållbarhetsområdet. Dessutom kommer han att ansvara för fortsatt utveckling av både utbud och gästmöte, där vi verkligen strävar efter att stimulera till justa värderingar och en hållbar miljö, säger Mats Olsson, VD på Kolmården.

Anders Carlsson har sedan 2002 arbetat med strategiska miljöfrågor i länet med bas vid Linköpings Universitet, där miljöarbetet belönats med utmärkelser som världens 5:e bästa miljöuniversitet och av internationella studentbarometern fyra år i rad rankats som 1:a i världen avseende "Eco-friendly attitude”.

- Jag vet ingen verksamhet som har bättre förutsättningar än Kolmården att inspirera till hållbarhet och göra omställningen till en hållbar värld till ett äventyr. Det ska bli otroligt spännande att kombinera kunskap om djur, natur och miljö med inspirerande gestaltningar, säger Anders Carlsson.

För mer information:
Veronica Fors, HR-chef, tfn: 010-708 75 13, email: veronica.fors@kolmarden.com