Besöksrekord för Halloween på Kolmården

Besöksrekord för Halloween på Kolmården

Söndagen den 7 november stängdes portarna till Kolmårdens tionde Halloweenfirande, där vi glädjande kan konstatera att jubileumsåret blev en ryslig succé och slog besöksrekord. Hela 81 820 gäster besökte Kolmården under 13 rysmysiga dagar och fyra skräckfyllda Horror Nights.

Mellan den 16 oktober och 7 november firade Kolmården Halloween för tionde året i rad och parken fylldes med nyheter för både stora och små. Dessutom lanserades den helt nya kvällsaktiviteten Horror Nights under fyra kvällar för alla verkliga skräckälskare. När vi stängde våra portar söndagen den 7 november kunde vi glädjande konstatera att årets Halloween slagit besöksrekord! Hela 81 820 gäster valde att besöka parken, vilket är 18 517 fler än 2020 och hela 32 487 fler än 2019 (som inte påverkades av pandemin). Även Vildmarkshotellet var fullbokat under hela Halloweenperioden.

– Pandemin tvingade oss att säga upp många av våra kollegor och de medarbetare som är kvar har verkligen slitit hårt för att lyckas leverera en fantastisk Halloween till våra gäster. Därför värmer det extra i hjärtat att se att så många gäster valde att besöka oss. Det är ett fint kvitto på att de uppskattar vårt arbete och jag är så stolt över våra fantastiska medarbetare, säger Christine Karmfalk, vd på Kolmården.

Kolmårdens besökssiffror under Halloween
Besökssiffror Halloween och Horror Nights 2021: 81 820 besökare.
Besökssiffror Halloween 2020: 63 303 besökare
Besökssiffror Halloween 2019: 49 333 besökare

För mer information eller ackreditering kontakta Annika Troselius, informationschef på Parks and Resorts på 010-708 91 50 eller annika.troselius@parksandresorts.com. För pressbilder besök vår Bildbank http://mediabank.parksandresorts.com