Evenemangstips: Bamsekalas på Kolmården

Evenemangstips: Bamsekalas på Kolmården

Bamse fyller 40 år och det firar vi med kalas i dagarna tre, 7-9 juni. Stora som små, alla är välkomna till ett hejdundrande födelsedagskalas i Bamses Värld! På programmet står bl a Bamseshow, fiskdamm och dockteater.

Bamse, världens starkaste och snällaste björn, har bott på Kolmården sedan 1998 och är en av djurparkens absoluta favoriter. Därför är det extra kul att få bjuda in alla gäster till ett födelsekalas i Bamses Värld.

Här kan de träffa Bamse och alla hans vänner, åka Tekoppskarusellen och se den nya dockteatern "Bamse i djungeln". En av dagens höjdare är Bamseshowen som bara visas under kalasdagarna. Alla barn kan dessutom tillverka sin egen Bamseknapp och fiska i Lille Skutts fiskdamm.

Bamse älskar teckningar - så barnen får gärna ta med en liten födelsedagsteckning!

Entrépriser
399 kr för vuxna
299 kr för barn (3 t o m 12 år)
Kolmårdens årskort 2013 gäller för entré.

Öppettider: 10.00 - 17.00

Läs mer om Bamsekalas på Kolmården på www.kolmarden.com.

Silvy Bohlin, pressansvarig Kolmårdens Djurpark,

Destination Kolmården består av Kolmårdens Djurpark och Vildmarkshotellet. Kolmårdens Djurpark öppnades 1965 och är idag Nordens största djurpark.  Vildmarkshotellet är ett 4-stjärnigt möteshotell vid Bråvikens strand som riktar sig till både privatpersoner och företag. Destination Kolmården är en del av Parks & Resorts Scandinavia, som är en av Nordens ledande aktörer inom upplevelseindustrin. I gruppen ingår några av Sveriges mest populära resmål; Gröna Lund, Kolmården, Aquaria, Furuvik och Skara Sommarland.