Evenemangstips - Halloween på Kolmården

Evenemangstips - Halloween på Kolmården

Läskiga gastar, häxor, spöken och vampyrer kryper nu fram ur sina hålor. Det är återigen dags för några rysliga och roliga dagar på Kolmården.

Gillar du och din familj kittlande spänning och ljudet av gnisslande dörrar, kusliga tjut och rasslande kedjor? Då är garanterat Halloween på Kolmården något för er. Då bjuder häxor, pirater och ett orakel på spöklika historier i tre olika föreställningar. Och under en ruggig varelsesafari kan du lära dig mer om vampyrer, varulvar och zoombies. Kom gärna utklädd och delta i Halloweenparaden som avslutas med en färgsprakande spökbal i Marine World.

Stor som liten är välkommen till Kolmården på höstlovet (30/10-2/11) för att uppleva några rysmysiga dagar tillsammans. Kolmården har dessa dagar öppet kl 11.00-17.00.

Pris
Entré 1 dag; 199 kr/vuxen och 149 kr/barn (3 t o m 12 år). Årskort 2014 och 2015 gäller som entré.

Erika Josefsson, arbetsledare barnaktiviteter på Kolmården, 010-708 77 15, erika.josefsson@kolmarden.com.

För bilder, besök http://bilder.parksandresorts.com/kolmarden/pincollection.jspx?collectionName=%7B54bf82d8-4376-a944-bc8f-7112e695a920%7D

Annika Troselius

Presskontakt Informationschef Parks and Resorts 010-708 91 50