Banashri Bose Harrison tillsammans med Gunilla Carlsson framför några av bilderna i Babi Nobis tigerutställning.

Indiska ambassadören och f.d. biståndsministern invigde fotoutställning

På Vildmarkshotellet i Kolmården invigde f.d. biståndsministern Gunilla Carlsson tillsammans med Indiens ambassadör Banashri Bose Harrison igår en tigerfotoutställning.

Utställningen är en samling av wildlife-fotografen Babi Nobis tigerbilder och sker i samarbete med Indiens ambassad och Kolmårdens insamlingsstiftelse (KIS) där Gunilla Carlsson sedan i våras är ordförande. Utställningen planeras hänga uppe t.o.m. maj 2017.

– Vi hoppas att många ska ta sig tid att titta på utställningen som vi ser som ett första steg i ett samarbete med India Weeks, säger Anders Carlsson, Hållbarhetschef på Kolmården.

Kort om fotografen: Babi Nobis hade inte ens fyllt elva år när han första gången upplevde en tiger på nära håll iHazaribaghs djungel i den indiska staten Jharkand. Mötet gjorde ett djupt avtryck i honom och fyllde honom avbeundran och respekt för den majestätiska tigern, något som han senare valde att kombinera med sitt stora fotointresse.

Läs gärna mer om utställningen och fotografen i bifogad pdf.

För mer information: Anders Carlsson, Hållbarhetschef på Kolmården, 010-708 75 30, anders.carlsson@kolmarden.com

Presskontakt Tf pressansvarig 010 – 708 7504